روانشناسیعلم و دانش

فواید خواندن کتاب

همه ما شنیده‌ایم که کتاب خواندن خوب است؛ اما شاید از فواید کتاب خوانی آگاه نباشیم. کتاب خواندن تأثیرات باورنکردنی روی ذهن و عملکرد انسان در زندگی شخصی و اجتماعی می‌گذارد و فواید فوق‌العاده‌ای به همراه دارد که در ادامه به چند تا از این فواید اشاره میکنیم.

فواید خواندن کتاب

داشتن خواب راحت‌

بسیاری از متخصصانِ اختلالات خواب، توصیه می‌کنند که برای کاهش استرس و آماده شدن برای خواب ، یک برنامه ی روزانه در نظر بگیریم؛ که کتاب خواندن یکی از بهترین روش‌ها برای مقابله با اختلالات خواب است.

 

کسب علم و دانش

یکی از بزرگترین دلایل کتاب خواندن، کسب دانش است. کتاب ها یک منبع غنی از اطلاعات هستند. خواندن کتاب با موضوعات متنوع اطلاعات و عمق دانش را افزایش میدهد.

 

تقویت ذهن و حفاظت از آن

 طبق تحقیقاتی که در مجله‌ی آنلاین نورولوژی (Neurology) منتشر شده است، خواندن کتاب در تمام طول عمر باعث می‌شود که مغز در سنین پیری، توانایی خود را حفظ کند. این تحقیق روی ۲۹۴ شرکت‌کننده‌ای صورت گرفته بود که همگی در میانگین سنی ۸۹ سال از دنیا رفتند. نتایج تحقیقات ثابت کرد روند کاهش قدرت حافظه‌ی کسانی که در طول عمر خود فعالیت‌های تحریک‌کننده‌ی ذهن مثل کتاب خواندن را به‌طور مرتب انجام می‌دادند، بسیار کمتر از کسانی است که چنین فعالیت‌هایی را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود نگنجانده بودند.
همچنین این تحقیقات نشان داد کسانی که در طول زندگی خود فعالیت ذهنی داشتند، ۳۲ درصد کمتر از دیگران با مشکلات ذهنی در دوران پیری مواجه می‌شوند.

 

سرگرمی ارزان

در مقایسه با سایر انواع سرگرمی، کتاب ها بسیار ارزان هستند. با مقدار کمی پول، شما می توانید کتاب خود را بخرید و برای چند ساعت سرگرم شوید.

 

جلوگیری از بیماری زوال عقل و آلزامیر

مطالعات نشان داده اند که خواندن اثرات مثبت قوی بر مغز دارد. با تحرک ذهنی، شما می توانید از بیماری زوال عقل و بیماری آلزایمر جلوگیری کنید. این به این دلیل است که فعالیت مغز شما مانع از از دست دادن قدرت می شود. مغز یک عضله و مانند دیگر عضلات بدن است، ورزش آن را قوی و سالم نگه می دارد. حل پازل، خواندن کتاب ها یک راه عالی برای تمرین مغز شما است و آن را سالم نگه میدارد.

 

کاهش افسردگی

مطالعه کردن، بویژه خواندن کتاب های روانشناسی، انگیزشی و کتاب های موفقیت، می تواند به جلوگیری از بروز افسردگی و اختلالات خلقی شما به طرز شگفت آوری کمک کند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. در این دست مطالب سعی کنید حتما برای هر میان تیتر هم یک تصویر بگذارید…اینکه بعضی میانتیترهاتون تصویر داشت بعضی نداشت متن رو از یکدست بودن خارج میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!