1گزیدهتکنولوژیتلفن همراهرایانه

هشتگ چیست؟

هشتگ چیست؟

هشتگ از نظر فنی در واقع روشی برای افزودن متا دیتا (metadata) به محتوایی است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید تا پیدا کردن، دنبال کردن و درک آن توسط کاربران و وب‌سایت‌های اجتماعی آسان‌تر شود.

نوشته های مشابه

چرا از هشتگ استفاده میکنیم؟

اساساً هشتگ برای کاربران به‌عنوان میانبری برای دسته بندی محتوا، مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نتیجه، پیدا کردن مطالب جدید یا مرتبط آسان‌تر می‌شود.

هشتگ یا هشتک؟

کم نیستند افرادی که به جای «هشتگ» از واژهٔ «هشتک» استفاده می‌کنند. این اشتباه معمولاً ناشی از مطالعهٔ کم در زمینهٔ بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا و گاه محدود کردن یادگیری به آموزش‌های صوتی و پادکست است.به این نکته توجه کنید که استفاده از هشتک به جای هشتگ، صرفاً یک غلط دیکته‌ای ساده نیست. هشتک یک کلمهٔ مستقل است و معنای خاص خودش را دارد.
اگر روی صفحه کلید به بالای عدد ۶ نگاه کنید علامت هشتک یعنی ^ را می‌بینید. این علامت برای نمایش «به توان رساندن در ریاضی» است.
در مقابل، هشتگ از ترکیب «هش + تگ» درست شده و به معنای برچسب گذاری  است.

چگونه هشتگ بسازیم؟

هشتگ توسط کاربران ساخته می شود و برای ساختن آن شما نه نیازی به برنامه خاص و نه نیازی به هزینه دارید و بطور کلی این هشتگ توسط کاربران شبکه های اجتماعی و حتی خود شما ساخته و طراحی می شود. زمانیکه شما در حال پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی هستید، در قسمتی که متن و محتوای مدنظر را وارد می کنید، می توانید علامت # را تایپ کنید و سپس هشتگ مورد نظر خود را در ادامه و چسبیده به علامت # تایپ کنید.

اسپمینگ در استفاده از هشتگ چه معنایی دارد؟

اسپمینگ یا استفاده هرز از هشتگ در شبکه های اجتماعی به این معناست که شما به علت پرطرفدار بودن یا پرمخاطب بودن یا پرجستجو بودن یک هشتگ، از آن در زیر نوشته خود استفاده کنید، اما نوشته‌ یا عکس یا مطلب شما، در ارتباط با آن موضوع نباشد.
مثلاً یک معلم بازاریابی که عکس تولد خود را با هشتگ بازاریابی منتشر می‌کند، اسپمینگ انجام داده است.

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. جالب بود…از موضوعی که شاید چندان جا برای کار کردن نداشت مقاله خوبی دراوردید…سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!