1گزیدهادب و فرهنگفرهنگ

۵ تا از عجیب ترین قوانین مدارس دنیا

استفاده از خودکار قرمز ممنوع

 

یکی از قوانین عجیب مدارس دنیا به ویژه در اروپا این است که استفاده از خودکار قرمز توسط معلمان ممنوع می باشد. طبق مطالعات روانشناختی رنگ قرمز تاثیرات بدی بر حافظه و ذهن دانش آموزان خواهد داشت. زمانی که معلم تکالیف و امتحانات را با خودکار قرمز تصحیح کند، استرس و اضطراب ناشی از آن موجب پاک شدن بسیاری از مطالب مفید حک شده بر حافظه دانش آموزان می شود.

 

انجام حرکت چرخ و فلک  بدون حضور مربی ممنوع

در یکی از مدارس سیدنی استرالیا دنش آموزان بدون حضور مربی ژیمناستیک به هیچ وجه اجازه انجام حرکت چرخ و فلک را ندارند.

 

ممنوعیت برگزاری مراسم مذهبی و ملی

مدرسه‌ای در تگزاس از برگزاری مراسم کریسمس و هرگونه جشن مذهبی در مدرسه خودداری می‌کند؛ در این مدرسه هیچ گونه درخت کریسمس در جشن‌های زمستانی وجود ندارد.

 

بلند کردن دست ممنوع

در کشورهای انگلستان، ژاپن، ایتالیا و رومانی دانش آموزان برای پاسخ دادن به سئوالات دست خود را بلند نمی کنند و معلمین هم نباید جواب دادن را امری اختیاری قلمداد نمایند. طبق یکی دیگر از عجیب ترین قوانین مدارس جهان، معلم موظف است از تمام دانش آموزان پرسش کند تا فقط تعداد خاصی در فعالیت ها شرکت نکرده و همه در کلاس فعال باشند.

 

ممنوعیت رنگ‌ کردن مو

مدارس توکیو دانش آموزان را از رنگ کردن موهایشان منع می کنند. در ۵۷ درصد از مدارس دولتی در پایتخت ژاپن، دانش آموزان مجبورند ثابت کنند رنگ موهایشان طبیعی است. برای جلوگیری از رنگ کردن موها توسط دانش آموزان، معلمان باید با والدین آن ها تماس گرفته تا عکس های دوران کودکی شان را برای آن ها ارسال نمایند. علت این قوانین، فرهنگ همگن شدن و وحدت در ژاپن است و کوچکترین انحرافی از هنجارها با انتقاد شدید مواجه می شود.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!