تکنولوژی

مضرات استفاده ازهندزفری

استفاده کردن طولانی مدت از هندزفری می‌تواند اثرات زیان بار و جبران ناپذیری را داشته باشد که جدی ترین آسیب آن بر روی شنوایی افراد است.

 

ناتوانی در یادگیری

 قرار گرفتن در معرض صداهای شدید در محیط آموزشی به‌عنوان عاملی موثر در عملکرد تحصیلی کودک در زمینه‌های از جمله توانایی خواندن، درک مطلب و حافظه (کوتاه و بلند مدت) شناخته شده است. نتایج پژوهش‌ها بر این دلالت می‌کنند که کودکانی که در معرض صداهای بلند در محیط‌های آموزشی هستند، در آزمون‌های استاندارد نمرات کمتری کسب می‌کنند و عملکرد ضعیف تری دارند.

 

باعث عفونت گوش می شود

طبق تحقیقات، هندزفری را هیچ وقت به اشتراک نگذارید، چراکه یکی از ساده ترین راه ها برای انتقال باکتری های عفونی است با این وجود، هندزفری های اشتراک گذاری ، تنها راه عفونت گوش نیستند. هدست ها و هدفون ها دمای گوش را افزایش می دهند که ممکن است باعث سایش پوست و ایجاد باکتری های مضر شود. اگر شما یک جفت هدفون از کسی می خرید، مطمئن شوید قبل از استفاده آنها را ضد عفونی کنید این هم یک ایده خوب است، که به طور مرتب هدفون های خود را پاک کنید، حتی اگر هرگز کسی دیگر از آنها استفاده نکرده باشد این کار، هندزفری را حفظ می کند و از همه مهم تر ،گوش شما را تمیز نگه می دارد.

 

از دست دادن شنوایی

از دست دادن شنوایی یکی از مهمترین عوارض جانبی استفاده بیش از حد از هدفون است. زمانی که از این وسایل استفاده می‌کنید، صدا به طور مستقیم به پرده گوش شما می‌رسد. افرادی که به طور مداوم از آن‌ها استفاده می‌کنند در معرض خطر از دست دادن شنوایی و همچنین عوارض شنوایی قرار دارند. اگر هر روز حداقل ۱۵ دقیقه درجه صدای این وسایل را افزایش دهید، دچار مشکلات جدی شنوایی می شوید.

 

افزایش احتمال تصادفات

تحقیقات نشان می‌دهند، افرادی که از هندزفری برای صحبت حین رانندگی و در زمان پیاده روی، آن هم با صدای بلند استفاده می‌کنند، بیشتر از بقیه باعث به وجود آمدن حادثه برای خود و دیگران می‌شوند. از دست دادن تمرکز و غرق شدن در فضای صحبت یا موسیقی، باعث از دست رفتن دید میدانی صحیحی می‌گردد که در نتیجه منجبر به تصادف می شود.

 

افزایش جرم و ترشحات در گوش

با استفاده طولانی مدت از هندزفری، ممکن است جرم و ترشحات، بیش از حد معمول در گوش تولید شوند که این خود سبب می شود که احتمال وزوز گوش، مشکل شنوایی، گوش درد و عفونت های مکرر گوش تسریع گردد.

 

تاثیر روی مغز شما

هندزفری معمولاً در دراز مدت امواج الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند که برای مغز انسان خطرناک است. همچنین از آنجا که گوش داخلی با مغز ارتباط دارد هرگونه آسیب یا عفونت در گوش می‌تواند بر مغز هم تأثیر بگذارد. موسیقی با صدای بلند همان تاثیر بیماری ام.اس را بر روی اعصاب دارد و به غلاف میلین محافظ سلول‌های عصبی که حامل سیگنال‌هایی از گوش به مغز هستند آسیب می‌رساند و باعث ایجاد ناشنوایی جزئی یا کامل می‌شود.

 

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. ممنون مطلب خوبی بود و مشکلات نگارشی سابق رو نداشت و البته درست تر اینه در تیتر بنویسید مضرات استفاده از هندزفری نه ضررها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!