شغل و درآمد

چند روش برای جذب مشتری

همه می‌دانند که سخت‌ترین بخش راه‌اندازی و گسترش کسب‌وکار، پیداکردن مشتری است.
جذب مشتری برای هر کسب و کاری یک هدف اصلی است، هرچند ممکن است سخت و هزینه بر باشد اما نتیجه ای کاملاً رضایت بخش خواهد داشت.

قانع کردن مشتری

نوشته های مشابه

شما باید به مشتریانتان دلایل قانع کننده‎ ای ارائه کنید تا شما، محصولات و سرویس هایتان را انتخاب کنند. این نخستین گام در ارائه یک تجربه مشتری خوب و پیمودن  راه های جذب مشتری جدید خواهد بود.

رقبای خود را بشناسید

تجزیه و تحلیل رقابتی به یک بخش اساسی در هر تجارتی تبدیل شده است . شناخت رقبای شما به معنای سرقت ایده های آن ها نیست ؛ بلکه به معنای شناخت نقاط ضعف و قوت آن ها است . شناخت آن ها به شما کمک می‎ کند تا در عملکرد خود با اعتماد به نفس عمل کنید . هنگام تجزیه و تحلیل رقبای خود باید بدانید که به دنبال چه چیزی در آن ها هستید که می ‎تواند به تجارت شما کمک کند.

فعالیت در رسانه های اجتماعی

تنها جایی که مشتریان شما در آن دائما فعالیت دارند ، رسانه های اجتماعی است. فعالیت در رسانه های اجتماعی همچنین یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای تاثیر گذاری بر مشتری و جذب آن ها محسوب می ‎شود . در صورتی که از بستر رسانه های اجتماعی به طور صحیح استفاده کنید ، این فرصت برای شما فراهم خواهد شد تا در زمانی کوتاه تعداد زیادی مخاطب پیدا کنید . اگر بر ایجاد روابط از طریق رسانه های اجتماعی تمرکز کنید ، پروژه های بازاریابیتان با موفقیت رو به رو خواهد شد.

محل حضور مشتری خود را شناسایی کنید

یکی دیگر از راه های جذب مشتری جدید شناسایی دقیق محل حضور مشتریان شما است. ماهیت تجارت شما تعیین کننده‎ محلی است که باید در آن دنبال مشتری بگردید. اگر کسب و کار شما آنلاین است باید مطابق با مشخصاتی که برای مشتریانتان تعیین کرده اید به دنبال کانال های ارتباطی باشید که احتمال حضور مشتری شما در آن ها بیشتر است؛ به عنوان مثال ممکن است برای یک کسب و کار فعالیت در اینستاگرام مناسب باشد در حالی که یک کسب و کار دیگر از طریق یک کانال تلگرام، وب سایت یا یک اپلیکیشن با مشتریانش در ارتباط باشد. همچنین ممکن است جنس کسب و کار شما طوری باشد که مشتری باید حضوراً به فروشگاه شما مراجعه کند.از این رو روش های جذب مشتری جدید برای هر کدام از این فضاها می تواند متفاوت باشد.

خدمات مناسبی ارائه دهید

اگر فکر می کنید خدمات پس از فروش و ارتباط با مشتری مهم ترین کاری است که باید برای پیشرفت کسب و کارتان انجام دهید، درست فکر می کنید!
درس های مهمی در زمینه ارتباط با مشتری وجود دارد که باید به خوبی آنها را بدانید. اول از همه این که گزینه های مختلفی را در اختیار مشتری قرار دهید تا بتواند به وسیله آنها از شما کمک بگیرد یا سوالاتش را بپرسد.

 

یک دیدگاه

  1. ممنون مطلب خوبی بود و تصاویر هم عالی انتخاب شدند …موردی که هست اینه که در معرفی اپلیکیشن های کسب و کار به اینستاگرام تلگرام و … اشاره کردید اما حتما باید لینکدین کهاپلیکشین مختص کسب و کار هست هم معرفی میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!