آشپزخانهتغذیهسبک زندگی

موهیتو، نوشیدنی محبوب و پرطرفدار مکزیکی

موهیتو یکی از نوشیدنی های محبوب سراسر جهان است که به دلیل داشتن نعنا و لیموترش خواص زیادی برای آن گزارش شده است. همچنین این نوشیدنی طعم بی نظیری دارد. موهیتو یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در کشور کوبا می‌باشد که سال های زیادی است که در منو کافی شاپ های ایران نیز تهیه می‌شود و طرفداران زیادی در ایران پیدا کرده است. این نوشیدنی را به راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

مواد لازم مقدار میزان کالری
آب یک لیوان ۰
شکر یک لیوان ۴۰۰ (در ۱۰۰ گرم)
برگ نعنا ۲۰ عدد ۴۳ (در ۱۰۰ گرم)
آب گازدار نصف لیوان ۰
یخ خرد شده به مقدار لازم ۰
لیمو ترش تازه یک عدد ۲۰

طرز تهیه 

ابتدا شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا شربت غلیظی درست شود. در مرحله دوم، برگ های نعنا را به شربت آماده شده اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بردارید. سپس اجازه دهید شربت سرد شود. هر چه شربت بیشتر سرد شود، نوشیدنی موهیتو شما خوشمزه تر خواهد شد. 

در این مرحله آب لیمو ترش را گرفته و لیوانی که میخواهید نوشیدنی را در آن بریزید، آماده کنید. چند برگ نعنا داخل لیوان مورد نظر ریخته و توسط گوشکوب یا چنگال آن را له کنید تا عطر نعنا بیشتر پخش شود. سپس یخ های خرد شده را بر روی نعنا داخل لیوان بریزید و ۵۰ میلی لیتر آب گاز دار و ۲۵ میلی لیتر آب لیمو ترش و نصف لیوان از شربت آماده شده را اضافه کنید. موهیتو آماده است.

منبع بخشی از کتاب کافی شاپ در خانه 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “وسط گوشکوب یا چنگال آن را به کنید تا عطر نعنا بیشتر پخش شود.:….فکر کنم منظورتون “له کنید” بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!