سبک زندگیسلامت

۵ نکته که باعث مختل شدن خوابتان می‌شود

چه چیزهایی خواب را مختل میکند؟

ملافه های مصنوعی

ملافه های ساخته شده از مواد طبیعی خنک تر هستند و تنفس بهتری را فراهم می کنند. همچنین رطوبت را بهتر جذب می کند. برعکس، ملافه مصنوعی گرما را به دام می اندازد و می تواند دلیل تعریق شبانه باشد. به همین دلیل، در نهایت شما آن را از روی خود کنار میزنید و احتمالاً از تحریک برخی پارچه‌های مصنوعی رنج می‌برید و همین باعث بد خواب شدن شما میشود

اسانس ها

اگرچه برخی از روغن های ضروری مانند اسطوخودوس به ما کمک می کنند تا آرام شویم، اما بسیاری از آنها برعکس عمل می کنند. روغن های مرکبات می توانند شما را بیدار نگه دارند. علاوه بر این، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از این روغن‌ها روی بالش خود می‌پاشید، به یاد داشته باشید که برخی از روغن‌ها می‌توانند باعث سوختگی شیمیایی شوند . هورمون‌های شما نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، بنابراین اختلال در چرخه خواب می‌تواند به دلیل عدم تعادل هورمونی نیز باشد.

مشکلات تیروئید

کسانی که مشکلات تیروئید دارند از آپنه خواب (وقفه در تنفس) رنج می برند . این می تواند باعث بیداری های منظم شود، بنابراین پس از یک خواب شبانه، ممکن است به جای  داشتن انرژی، احساس خستگی کنید. اختلال عملکرد تیروئید اغلب منجر به اختلال در ریتم شبانه روزی خوابتان می شود.

کمبود منیزیم

منیزیم یک عنصر ضروری است که بر کیفیت خواب شما تأثیر می گذارد . اگر بدن شما فاقد این ماده مغذی باشد، ممکن است برای شما دشوار باشد که آرام بخوابید. علاوه بر این، انقباض عضلانی یا سندرم پای بی قرار به دلیل سطوح پایین منیزیم ایجاد می شود. به همین دلیل است که اغلب از مکمل ها برای درمان بی خوابی استفاده می شود.

سندرم پای بی قرار

این سندرم معمولاً با تمایل به حرکت اندام به دلیل احساسات ناخوشایند در پاها مشخص می شود. مجبورید از خواب بیدار شوید تا گزگز یا احساس سوزش در پاها را متوقف کنید. شدت آن متفاوت است و در افراد پنجاه ساله شایع تر است . این سندروم می تواند یکی از دلایل اختلال خواب باشد.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!