آشپزخانهتغذیهسبک زندگی

چند روش برای انتخاب محصولات تازه و سالم

نکته هایی برای خرید مناسب

در دنیای مدرن، فروشگاه ها در هر گوشه ای از جهان منتظر ما هستند و تنوع محصولاتی که به ما ارائه می دهند بسیار زیاد است. اما گاهی اوقات این فقط شرایط را سخت تر می کند. ممکن است با محصولی مواجه شویم که تاریخ انقضای آن عقب افتاده باشد یا در نهایت میوه و سبزیجات نارس یا بی مزه بخریم،اما اگر نکات درست خرید کردن  را بدانید می توانید از همه این موارد اجتناب کنید و محصولات سالم بخرید. ما در این مطلب چندین ترفند کاربردی جمع آوری کرده‌ایم که به شما در خرید محصولات تازه و سالم کمک می کند.

زیتون

هنگام انتخاب زیتون، بهتر است زیتون با دانه انتخاب کنید، به این دلیل که پس از برداشتن دانه ها، زیتون را درون ترشی می ریزند که همین باعث میشود زیتون‌ بافتی نرم و پوره مانند پیدا کند؛ علاوه بر این،ترشی طعم واقعی زیتون ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

ماهی سالمون

هر چقدر هم که ممکن است تعجب آور به نظر برسد، ماهی تازه نباید بوی ماهی را به خوبی مشخص کند. اگر بوی ماهی  را حس کردید، احتمالاً ماهی تازه نیست.یکی دیگر از نشانه های تازگی ماهی رنگ آن است. ماهی‌های سالمون که در مزرعه  پرورش می‌یابند معمولاً صورتی روشن هستند، در حالی که ماهی‌های وحشی معمولاً سایه‌های تیره‌تری دارند. اگر لکه های خاکستری یا قهوه ای روی سطح ماهی وجود داشته باشد، نشان دهنده  تازه نبودن ماهی می باشد.

خرما

خرمای تازه ممکن است چروکیده باشد، اما نه خیلی زیاد، همچنین بافت خرما نباید خیلی سفت باشد. میوه های خشک وقتی گوشتی به نظر می رسند و پوست کمی براق دارند بهترین نوع خود هستند. دقت کنید خرماها نباید کریستال های قند یا لکه های سفید داشته باشند، چرا که وجود آنها نشان می دهد که خرما تازگی ندارد.

چغندر

هنگام خرید چغندر ، به سراغ چغندرهای سبز بروید، زیرا به شما کمک می کند تا به راحتی تشخیص دهید که چغندر  تازه است یا خیر . اما یافتن چنین چغندری همیشه ممکن نیست، به همین دلیل است که باید حتما به اندازه و ریشه سبزی توجه کنید. بهتر است یک چغندر نه چندان بزرگ و بدون ریشه‌ی زیاد انتخاب کنید، در غیر این صورت، چغندی سفت و بی مزه خریداری کرده اید.

تخم بلدرچین

هنگام انتخاب تخم بلدرچین، اول از همه وضعیت پوسته‌ی آن را به دقت بررسی کنید پوسته نباید آسیب ترک داشته باشد‌.تخم بلدرچین  تا ۳۰ روز در دمای اتاق و تا ۶۰ روز در یخچال ماندگاری دارد . اگر بسته بندی تاریخ ساخت ندارد، می توانید تازگی تخم مرغ ها را از روی وزن آنها تشخیص دهید. یک تخم مرغ تازه نه تا یازده گرم وزن دارد. اگر تخم بلدرچین کم وزن تر است، این معنی را می دهد که تخم بلدرچین شروع به خشک شدن کرده، و بهتر است آنها را خریداری نکنید.

آووکاد

هر نقطه برجسته ای که با رنگ اصلی متفاوت باشد نشان می دهد که مشکلی در میوه وجود دارد. بهتر است از مصرف آووکادو با علائم تیره پوست خودداری کنید، زیرا این اغلب نشانه شروع فرآیند پوسیدگی است. همچنین می توانید به ناحیه کنار ساقه فشار وارد کنید اگر بتوانید آن را با انگشت خود له کنید، میوه احتمالاً بیش از حد رسیده است.

انار

گاهی اوقات خرید انار به ناامیدی تبدیل می شود، زیرا معلوم می شود رنگ پریده است و درونش شیرین نیست. برای  جلوگیری از چنین اتفاقی توجه کنید که شکل میوه نباید دایره ایده آلی را ایجاد کند، بلکه باید زاویه دار باشد، زیرا صافی و سفتی پوست نیز از نشانه های نامرغوب بودن  انار است.

لیمو

اول از همه، یک لیموی خوب را می توان از روی وزن و ضخامت پوست آن تشخیص داد. میوه ممکن است در نگاه اول بزرگ به نظر نرسد، اما باید سنگین باشد. پوست نازک و گودی که قبلاً ساقه آن بود با خطوط کوچکی که از آن بیرون می زدند، نشانه لیموی درجه یک است. آنها نشان می دهند که مقدار زیادی مواد معدنی در میوه وجود دارد.

منبع: bright side

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ممنون خوب بود فقط ایراد املایی زیر رو اصلاح بفرمایید

    “در غیر این صورت، چغندی سفت و بی مزه خریداری کرده اید.”…..چغندری درسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!