سبک زندگیسلامت

راههای افزایش رشد مو

موی بلند و سالم ممکن است یکی از آرزوهای اکثر زنان باشد، اما ریزش مو، موخوره و خشکی مو ممکن است مانع از این بشود که شما بخواهید موهایتان را بلند کنید. ما در اینجا راههایی برای افزایش سرعت رشد مو و داشتن موهایی سالم و بلند به شما پیشنهاد می کنیم.

راهکارهای داشتن موهای سالم و بلند

  • شناخت جنس مو

اولین نکته مهم شناخت جنس موهایتان می باشد. تا با توجه به آن بتوانید شامپوی متناسب با مو و پوست سرتان را خریداری کنید. اگر ۴۸ ساعت بعد حمام کردن پوست سرتان چرب و موهایتان براق است شما موهای چرب دارید. اگر هم بعد ۴۸ ساعت دچار خارش پوست سر شدید و موهایتان کدر و خشک استشما موی چرب دارید. موهای معمولی هم هیچکدام از این مشکلات را بعد از ۴۸ ساعت ندارند. البته ممکن است موهای مختلط داشته باشید که بعد ۴۸ ساعت ریششه موها چرب ولی ساقه ها خشک و شکننده است.

  • ماساژ سر

ماساژ سر بسیار به افزایش گردش خون در پوست و تحریک پیاز مو کمک می کند. می توانید با دم کرده رزماری، نعنا و گزنه پوست سرتان را ۱ تا ۲ ساعت قبل از حمام ماساژ بدهید.

  • گرفتن موخوره فقط با قیچی

سعی کنید برای جلوگیری از موخوره هرماه با دقت موهایتان را زیر نور آفتاب بررسی کنید و اگر موخوره داشت، فقط با قیچی کوتاه کنید و از تیغ یا دستگاههای موخوره گیری استفاده نکنید.

  • استفاده از روغن تراپی

با استفاده از روغن تراپی یکساعت قبل حمام و همچنین بعد از حمام هنگامی که موهایتان ۸۰ درصد خشک شده اند، موهای خشک خود را آبرسانی کنید. از روغن هایی مانند روغن نارگیل، روغن سیاه دانه، روغن فندق، روغن کرچک، روغن بادام تلخ و همچنین روغن آرگان می توانید استفاده کنید.

  • استفاده از معجزه آب برنج و آب پیاز

در کشور چین روستایی بنام هانگلویائو وجود دارد که زنان موهای خیلی بلند میانگین ۱ و نیم تا ۲ متر دارند. آنها اعتقاد دارند آب برنج دلیل رشد، ضخامت و بلند بودن موهایشان می باشد. شما با اضافه کردن آب پیاز به آن یک ترکیب عالی برای افزایش رشد و ضخامت مو بسازید.  آب برنجی که به آن نمک و روغن اضافه نکرده اید را بجوشانید سپس آنرا کنار گزاشته وقتی خنک شد با آب یک عدد پیاز رنده شده ترکیب کرده و به ریشه موهایتان بزنید و خوب ماساژ بدهید بعد از یک ساعت به حمام بروید و با با شامپوی مناسب موی خود را بشویید.

  • داشتن رژیم غذایی سالم در کنار خواب کافی

خواب کافی و رژیم غذایی سالم  که در آن تمام مواد مورد نیاز بدن برای رشد مو تامین شود نیز فاکتور مهمی است. برای اینکار می توانید به دکتر متخصص پوست و مو مراجعه نمایید تا آزمایش هایی بنویسد و بر اساس نتایج آن اگر نیاز به دریافت مکمل داشتید برای شما تجویز کند. البته بیماریهایی مانند تیروئید نیز می تواند باعث ریزش مو شود که با آزمایش می توانید آن را چک کنید.

امیدوارم از این راهکارا بتوانید استفاده کنید و موهایی بلند و سالم داشته باشید. 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!