تغذیهسبک زندگی

غذاهایی که اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید باید آنها را به درستی بپزید

.

خوردن برخی غذاها به صورت خام، از جمله بروکلی و فلفل دلمه ای، مشکلی ندارد. با این حال، برخی از غذاها اگر قبل از مصرف به اندازه کافی خوب پخته نشوند، می توانند منجر به عوارض جانبی نامطلوب شوند.

در این مقاله لیستی از چند خوراکی تهیه کرده ایم که همیشه باید قبل از خوردن آنها را بپزید.

نوشته های مشابه

 تخم مرغ

تخم مرغ خام ممکن است دارای سالمونلا باشد که می تواند منجر به مسمومیت غذایی شود. بنابراین، همیشه باید تخم مرغ ها را بپزید تا کاملا سفت شوند.

پس از پخته شدن، تخم مرغ ها یا سایر غذاهای حاوی آنها را در یخچال قرار دهید. برای دستور العمل هایی که شامل تخم مرغ خام هستند، مانند سس سزار، فقط تخم مرغ پاستوریزه را انتخاب کنید.

آرد

آرد معمولاً یک محصول کشاورزی است که هیچ فرآیندی را برای از بین بردن میکروب ها طی نکرده است. بنابراین، دفعه بعد که وسوسه شدید خمیر شیرینی خام یا خمیر کیک را بچشید، به یاد داشته باشید که درست مانند تخم مرغ خام، آرد خام نیز می تواند عواقب منفی برای سلامتی شما داشته باشد.

لوبیا

لوبیا خام یا نیم پز ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد، زیرا حاوی نوعی لکتین است که می تواند منجر به حالت تهوع، استفراغ، اسهال و سایر مشکلات شود.

گوشت و مرغ

خوردن گوشت گاو، بوقلمون یا مرغ به طور خام یا نیم پز می‌تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا این غذاها حاوی باکتری های مضر مختلفی از جمله کمپیلوباکتر، E.coli و سالمونلا هستند. بنابراین همیشه گوشت و مرغ را قبل از مصرف با رعایت نکات کاملاً بپزید.

گوشت یا مرغ خام را قبل از طبخ نشویید، زیرا این کار می تواند باکتری های مضر را به سایر مواد، سطوح و ظروف منتقل کند. در عین حال، شستن این غذاها از هیچ مشکلی برای سلامتی جلوگیری نمی کند.

قارچ

گنجاندن قارچ در رژیم غذایی شما می تواند بسیار مفید باشد زیرا سرشار از ویتامین، فیبر و مواد معدنی است. علاوه بر این، فاقد چربی یا کلسترول است و سدیم کمی دارد. اما متخصصان در مورد خطرات خوردن قارچ ها به صورت نپخته هشدار می دهند، زیرا هضم آنها سخت است و برخی از انواع شان حاوی سمومی هستند که فقط از طریق پخت و پز از بین می روند.

سیب زمینی

سیب زمینی خام به دلیل نشاسته های موجود در آنها که هضم‌شان بسیار دشوار است، می‌تواند منجر به نفخ و سایر مشکلات گوارشی شود. از آنجایی که این نشاسته ها هنگام پختن سیب زمینی تجزیه می شوند، همیشه باید قبل از خوردن سیب‌ زمینی آن را به خوبی بپزید.

از مصرف سیب زمینی هایی که دارای لکه های سبز هستند خودداری کنید، زیرا ممکن است در آنها سولانین ایجاد شده باشد، سمی که می تواند علائمی مشابه علائم مسمومیت غذایی ایجاد کند.

منبع ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!