1گزیدهروانشناسیسبک زندگی

تست شخصیت شناسی

درون شما چه می‌گذرد...

تصاویر راهی عالی برای روانشناسان هستند که شخصیت و ناخودآگاه شما را کشف کنند. اما این بستگی به این دارد که هنگام نگاه کردن به یک تصویر ابتدا چه چیزی نظر شما را جلب میکند. به طور کلی این تست روانشناختی به شما در مورد ترس های ناخودآگاه شما و آنچه که آنها را تحریک می کند، می گوید.

اولین چیزی که در تصویر می‌بینید چیست؟

.

.

.

۱.اگر دختر کوچکی را دیدید

دیدن دختر بچه به این معناست که احتمالا شما در کودکی ترس هایی داشتید که در ناخودآگاه شما بوده اند. کودک ذهنی بازیگوش دارد که ممکن است این ترس ها بر آن تاثیر گذار باشند و اگر آنها به درستی توضیح داده نشوند، می توانند در بزرگسالی به روش های مختلف مانند اعتیاد، ترس، تمایلات نامناسب و الگوهای شناختی ظاهر شوند.

برای داشتن رشد عاطفی خوب رابطه شما با مادرتان مهم است. اگر مجبور بودید زمان زیادی را دور از مادرتان بگذرانید یا در دوران رشد محبت زیادی نداشتید، ممکن است ترس هایی در ناخودآگاه داشته باشید. این می تواند بر توانایی تصمیم گیری و مسئولیت پذیری شما تأثیر بگذارد.

این ترس همچنین می تواند در دوران نوزادی، در مرحله پری ناتال یا حتی در زمان زایمان یا بارداری نیز اتفاق بیفتد.

 

۲.اگر پروانه دیدید

پروانه معمولا نماد مثبت بودن است. با این حال، معنای ناخودآگاهی دارد که از یک مکان تاریک تر می آید. ترس ناخودآگاه شما ممکن است از دست دادن فرصت ها باشد. همچنین، ممکن است احساسات غم و اندوه را در مورد افرادی که دیگر با شما نیستند، سرکوب کرده باشید.

 

۳.اگر تمشک دیدید

تصویر تمشک در مرکز قرار می گیرد و از اندازه واقعی آن بزرگتر است ودیدن آن یعنی شما دارای قلبی بزرگ هستید. دیدن تمشک نمادی از عشق است.
پس اگر ابتدا تمشک را دیدید، به این معنی است که پاسخ آنچه به دنبال آن هستید در واقع در قلب شماست. ترس ناخودآگاه شما ناشی از مقاومت در برابر عشق بدون آگاهی از آن است.

 

۴.اگر عنکبوت دیدید

یکی از ترس های رایج در بین مردم، ترس از عنکبوت است. این در واقع یک مکانیسم برای زنده ماندن است که به ما کمک می‌کند نسبت به خطرات کوچکی که قبلاً ما را احاطه کرده بودند هوشیار باشیم. با این حال، وقتی صحبت از نمادها می شود، عنکبوت نشان می دهد که ممکن است از امن نبودن محیط اطراف خود بترسید.

دیدن این تصویر ابتدا به این معنی است که شما در محیطی که هستید احساس امنیت نمی کنید. شما همیشه جزئیات را بررسی می کنید و تقریبا همیشه چیز خطرناکی پیدا می کنید. این شما را از دیدن زیبایی‌ها و لحظات شادی که شما را احاطه کرده باز می دارد همچنین به احتمال زیاد به هر حرکت خود بیش از حد فکر می کنید.

۵. اگر درختان را دیدید

درخت یک نماد روانی مهم است. در واقع، از آن در تست های روانکاوی استفاده می شود که می تواند روان را بسته به جایی که فرد درخت را روی یک تکه کاغذ می کشد، ارزیابی کند. با این حال در حال حاضر، از آنجایی که درخت نماد ریشه های ماست،معنای عمیق تری دارد.

درختانی که یک پل را تشکیل می دهند به این معنی‌اند که ممکن است درگیری درونی داشته باشید که هنوز آن را حل نکرده اید. بنابراین این می تواند نشان دهنده ترس شما از پذیرش یک شکاف عاطفی ناخودآگاه باشد.

۶.اگر خرس های عروسکی را دیدید

بسیاری از ما، زمانی که بچه بودیم، با در آغوش گرفتن خرس عروسکی خود آرامش پیدا می کردیم و همین به ما حس گرما و امنیت میداد. به همین دلیل است که یک خرس عروسکی به معنای دوستی است که می تواند شما را بدون قید و شرط درک کند.

با این حال در تصویر، خرس‌های عروسکی کمی پیچ خورده‌اند، و اگر ابتدا آن‌ها را دیدید، چیزی بسیار جالب در موردتان می‌گوید اینکه شما در واقع از ترسیدن می ترسید و این به احتمال زیاد به دلیل ترومای ناخودآگاه است که احتمالاً در دوران کودکی اتفاق افتاده است، زمانی که شما می ترسیدید اما چیزی برای آرامش نداشتید.

۷.اگر جمجمه دیدید

دیدن جمجمه ممکن است به این معنی باشد که تصمیم گیری برای شما سخت است، به خصوص اگر با مسائل مهمی روبرو هستید. این ممکن است به دلیل عزت نفس پایین باشد شما به اندازه کافی به خودتان اعتماد ندارید تا قدم بعدی را بردارید و کار درست را انجام دهید.

مشکل شما با عزت نفس ممکن است به این دلیل باشد که هرگز توسط والدین یا دوستان نزدیکتان به خاطر دستاوردهایتان قدردانی نشدید و احساس کردید که هرگز به اندازه کافی خوب نیستید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. مطلب بسیار جذاب و خلاقانه ای بود البته به شرطی که از منبع موثق و معتبری تهیه شده باشه…حتما سعی کنید باز هم از این دست مطالب بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!