سبک زندگیشغل و درآمد

چگونه پول های خود را پس انداز کنیم؟

درست است که پس انداز کردن برای آینده، کار بسیارمفیدی است و به گونه ای خیالمان را راحت می کند، اما پیشنهاد می کنم در کنار این که به فکر آینده هستید از سخت گیری “زیاد” در خرج کردن و افراط در پس انداز کردن بپرهیزید. مدت زندگی ما کوتاه تر از آن است که به خاطر کم خرج کردن و سخت گرفتن به خود آن را تلف کنیم. تعادل درکارها بسیار پسندیده و نیکو است.

در زیر با راهکارهایی آشنا خواهید شد که گذراندن زندگی را برایتان دشوار نمی کند و در عین حال به پس انداز کردن هزینه هایتان کمک می کند.

  1. در یک دفتر، مخارج خود را روزانه یادداشت کنید و در آخر ماه جمع ببندید تا متوجه شوید مخارج شما در مقایسه با درآمدتان چه قدر است؟

 

  1. سعی کنید نیازهای ضروری خود را تهیه کنید. هرچقدر که خرید یک وسیله ضروری را به عقب بیندازید، تنها پول بیش تری باید پرداخت کنید.

 

  1. بعضی از افراد برای خرید، کارت بانکی را با خود به همراه نمی برند و سعی می کنند پول نقد با خود داشته باشند.

 

  1. برخی رمز دوم برای کارت خود فعال نمی کنند تا کم تر خرج کنند. اما به نظر نویسنده، فعال کردن رمز دوم در کارها بسیار کمک حال است و بهتر است ما به جای این کار اراده خود را قوی تر کنیم نه این که صورت مسئله را پاک کنیم.

 

  1. خانوادگی خرید کردن یک روش خوب برای پس اندازکردن است. یعنی مثلا اگرهرخانواده در فامیل شما در طول هفته دو کیلو سیب زمینی نیاز دارند، جعبه ای بخرید و باهم تقسیم کنید. علاوه بر روحیه ی تعاون و همکاری و حس خوب آن، صرفه جویی نیز کرده اید.

 

  1. لباس ها و وسایل خود را تمیز نگه دارید تامجبور نباشید در مدت زمان کوتاهی آن ها را دور بیندازید.

 

  1. قانع باشید.

 

  1. ساده بگیرید و لذت خود را مدنظر قرار دهید نه این که دیگران درمورد شما چه فکری می کنند.

 

  1. آینده نگر باشید. مثلا اگر قرار است دو ماه دیگر برای کسی هدیه ای بخرید، از الان به فکر باشید تا مناسب ترین وسیله با قیمت و کیفیت مناسب را پیدا کنید.

 

  1. لباس های زمستانی را در آف زمستانی ( بهمن ماه) و لباس های خنک تابستانی را در آف تابستانی (شهریورماه) تهیه کنید.

 

 

  1. لازم نیست وسایل مورد نیاز خود را از مغازه های لوکس و لاکچری تهیه کنید. می توانید از بازارهای روز و مغازه هایی که فروش منصفانه ای دارند تهیه کنید. برای زیبا پوشی نوع مغازه اهمیتی ندارد بلکه مناسب بودن لباس برای اندام شما اهمیت بالایی دارد.

 

  1. می توانید غذاهای فست فود و آماده را از وعده های غذایی خود حذف کنید. در این صورت علاوه بر این که به بدنتان آسیب نمی رسانید، در هزینه های خود هم صرفه جویی کرده اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!