سبک زندگیسلامتعلم و دانش

راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد دهان

چرا دهانمان بوی بد می گیرد؟

بوی بد دهان که به آن هالیتوز نیز  گفته می شود، از هر ۴ نفر در سراسر جهان ۱ نفر را مبتلا می کند. مهم است که به خوبی از سلامت دهان خود مراقبت کنید  و آن را هیدراته نگه دارید برای اینکار می توانید از برخی درمان های خانگی استفاده کنید اما اگر  مشکلتان حل نشد باید به پزشک مراجعه کنید.

از شر سنگ لوزه خلاص شوید


سنگ لوزه ها همان حباب های سفید کوچکی هستند که در لوزه های شما قرار دارند. آنها به سختی دیده می شوند زیرا در بافت های لوزه  پنهان هستند. این سنگ ها بوی بد دهان را ایجاد می کنند زیرا باکتری ها را جذب می کنند و از میکروب ها ساخته شده اند.برخی از راه های طبیعی برای  حل این مشکل، استفاده از دهانشویه، غرغره سرکه سیب و غرغره آب نمک گرم است که می تواند به جلوگیری از تشکیل سنگ لوزه کمک کند.

 

صبحانه را حذف نکنید

خوردن صبحانه در واقع مهمترین وعده غذایی در طول روز برای بدن شماست. طبق مطالعات انجام شده  نوجوانانی که صبحانه نمی خورند بیشتر از آنهایی که صبحانه می خورند از بوی بد دهان رنج می برند.خوردن یک صبحانه‌ی سالم که کمی هم قند دارد، مانند کاهو، سیب ، ماست، شیر  و انواع  غذاهای غنی از فیبر فواید بسیار مفیدی دارد که یکی از آنها جلوگیری از بوی بد دهان است.

از طریق بینی نفس بکشید


تنفس از دهان ممکن است باعث ایجاد بوی بد در دهان شود زیرا تولید بزاق را متوقف می کند. به همین دلیل است که تنفس از بینی انتخاب بهتری می باشد ، چرا که به ایجاد رطوبت در هوایی که تنفس می کنید کمک می کند،تنفس از دهان عوارض دیگری هم دارد که می تواند به سلامتی شما آسیب برساند،این‌عوارض شامل استرس و اضطراب، کوچک شدن فک و بیماری لثه می‌باشد.

بعد از خوردن غذاهای تند و بو دار آب بنوشید

خوردن غذاهای پر ادویه می تواند باعث بوی بد دهان شود زیرا مواد شیمیایی آنها از طریق جریان خون شما به ریه ها می رسد و در نتیجه از طریق تنفس شما خارج می شود و همین دلیل بد بود شدن دهان است، با این حال اگر به خوردن این نوع غذاها علاقه دارید از راهکار های زیر استفاده کنید تا دهانتان بوی بد نگیرد.

غذاهای تند : بعد از اتمام غذا مقداری آدامس بدون قند مصرف کنید.

قهوه  : قبل و بعد از نوشیدن قهوه آب بنوشید.


ماهی تن و ماهی : قبل از شروع غذا لیمو را به وعده غذایی خود اضافه کنید.

برای از بین بردن پلاک دندان، نخ دندان بکشید

برای از بین بردن پلاک دندان ها مراجعه به دندانپزشک کار مفیدی است اما نتیجه‌ی آن موقتی می باشد زیرا باکتری ها همیشه هنگام خوردن و آشامیدن وارد دهان می‌شوند،به همین دلیل استفاده از  نخ دندان می‌تواند راه خوبی برای از بین بردن پلاک از روی دندان‌ها و جلوگیری از بوی بد دهان باشد. نخ دندان به حذف تمام ذرات گیر کرده بین دندان‌ها کمک می‌کند. سعی کنید شستشوی دهان را نیز در نظر بگیرید، زیرا این کار می تواند باکتری ها را از بین ببرد.

منبع:bright side

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!