روانشناسی

ویژگی های افراد حسود

حسادت چیست؟

حسادت یا همان تنگ نظری ؛ خصلتی است که طبق تاریخ ظاهراً از لحظه امتناع شیطان از سجده کردن به انسان و پس ازآن در داستانی دیگربا مقابله هابیل و قابیل که اولین فرزندان آدم بوده اند در بین انسانها گسترش یافت و تا امروز نیز به صورتی رایج در خصوصیات اخلاقی اکثر انسانها دیده می‌شود.

لذت بردن از تنها بودن شما

از ویژگی های افراد حسود می توان به این اشاره کرد که از تنها بودن شما لذت می برند و اگر متوجه شوند که دیگران به شما توجه می کنند سعی می کنند توجه دیگران را به خود جلب کنند و ارزش شما را در جمع کاهش دهند.

رقابت کردن

افراد حسود ،سعی میکنند تا با افراد موفق رقابت کنند و بر این باورند که اگر راه آنها را طی بکنند، حتما موفق می‌شوند. آنها از دیگران تقلید می‌کنند اما هرگز به جایی نمی‌رسن، چون فکر نمی‌کنند که راه موفقیت هر شخصی، متفاوت است و شاید خودشان دقیقا همان استعداد و علاقه‌مندی‌ها را نداشته باشند. پس برای موفق شدن، باید مسیر خودشان را پیدا کنند و به سمت چیزی که خودشان می‌خواهند بروند.

کم ارزش کردن

افراد حسود فکر می کنند شما در همه حال از او بهتر هستید به همین دلیل در موقعیت های مختلف تلاش می کنند ارزش شما را کم و شخصیت شما را تخریب کند.

از ناراحتی شما خوشحال میشوند

افراد حسود زمانی که اتفاق بدی برایتان افتاده است و غمگین هستید او در باطن خوشحال است که این خوشحالی با توجه کردن به چهره و گفتار او کاملا نمایان می شود.

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنون مطلب قشنگی بود اما دو نکته
    “تا امروز نیز به صورتی رایج در خصوصیات اخلاقی اکثر انسانها دیده می‌شود.”…..قبول این مسئله سخته که بگیم اکثر انسان ها حسود هستند…بهتره برخی رو جای اکثر بگذاریم
    نکته مهم بعد اینکه در متن تصاویر بسیار زیبایی رو انتخاب کردید مخصوصا تصویر اولی اما چرا تصویر اصلی و شاخصتون اینقدر فانتزی و نا مناسبه؟؟؟؟

  2. بله درسته حتما به جای اکثر برخی میزارم.
    مطلب بعدی که گفتید عکس فانتزیه ؛ اون قسمت فانتزی بودنش مورد توجه من قرار نگرفت و من به حس حسادت بیشتر توجه کردم. اگر که از دید شما مناسب نیست عکس بهتری جایگزین می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!