روانشناسیسبک زندگی

راهکارهایی برای حفظ انگیزه

برای رسیدن به اهدافمان چه کارهایی انجام دهیم؟

همه‌ی ما در ابتدای هر سال به خود قول می دهیم که سالم تر وشادتر به زندگی ادامه دهیم و با انگیزه برای رسیدن به اهدافمان تلاش کنیم، اما انگیزه برای همیشه دوام نمی آورد و به جای رسیدن به اهداف خود، بر بازگرداندن انگیزه خود تمرکز می کنیم. قابل درک است که ایجاد تغییر چقدر سخت است به همین دلیل ما در این مطلب برایتان توصیه هایی برای حفظ انگیزه آماده کرده ایم که برای رسیدن به اهدافتان مصمم تر شوید.

کارهایتان را اولویت بندی کنید

گاهی اوقات ما زمان زیادی را صرف کارهایی می کنیم که چندان مهم نیستند اما وقت زیادی را از ما می‌گیرند و دیگر انرژی‌کافی‌برای‌انجام‌کارهای‌مهم‌خود‌نداریم.بنابراین  اولویت بندی آنچه در حال حاضر مهم است، ممکن است به شما کمک کند تا سریعتر به اهداف خود برسید.بهتر است برای خود یک لیست وظایف درست کنید و وظایف خود را به ۴ بخش تقسیم کنید: فوری و مهم، مهم اما نه فوری، فوری اما نه مهم، نه مهم و نه فوری. وقتی یاد بگیرید که اول کارهای مهم تان را انجام دهید حس بهتری برای انجام کارهای دیگرتان هم خواهید داشت.

اهداف خود را تجسم کنید 

اینکه اهداف و رویاهای خود را یادداشت کنید بسیار مهم است، اما تجسم آنها روشی هیجان انگیزتر و خلاقانه تری برای رسیدن به آنهاست. تجسم کردن یکی از قدرتمندترین تمرینات برای ذهن شماست. شما باید خواسته هایتان را همیشه مقابل دیدتان قرار دهید تا یادتان نرود که باید سخت تلاش کنید. برای این کار میتوانید عکس و پوستر هایی از هدفتان تهیه کنید.  به عنوان مثال تصاویری از خانه‌ی رویایی تان یا کشور هایی که دوست دارید بروید،بهتر است این تصاویر را در مکانی قرار دهید که همیشه قابل مشاهده باشد تا از تلاشتان دست نکشید و انگیزه تان را حفظ کنید.

به آینده‌ی خودتان نامه بنویسید

تصور کنید بعد از مدتی می خواهید چه جور آدمی شوید. آیا می خواهید ثروتمند شوید یا خانواده تشکیل دهید شاید هم به تعدادی از کشورهای جهان سفر کنید؟
 اکنون فرصتی خلاقانه دارید تا با نوشتن  نامه ای به خودتان در آینده  انگیزه تان را بیشتر کنید.
با انجام این کار می توانید اهداف خود را تعیین کنید و ببینید که آیا بعد از مدت زمان مشخصی به آنها دست یافته اید یا خیر، در حال حاضر ممکن است برنامه‌های مختلفی را در اینترنت بیابید که به شما امکان ارسال نامه “آینده‌ی خودتان” را می دهد می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید آن را در یک سال، سه سال یا حتی ده سال آینده دریافت کنید.

اکیپ مورد علاقه خود را تشکیل دهید

در حالی که اهداف خود را دنبال می کنید، مهم است که با افرادی که انگیزه‌‌ی بالایی دارند در ارتباط باشید. برنامه ها و اهداف خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آنها نیز بتوانند بر برنامه‌هایتان نظارت داشته باشند و به شما اجازه ندهند از تمرکز خود به  آنها دور شوید. داشتن دوستانی که به شما ایمان دارند و ممکن است در مواقع ضروری به شما انگیزه بدهند، ممکن است در مسیر شما برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم باشد.

بعد از انجام هر مرحله به خودتان پاداش دهید

مربیان انگیزه همیشه می گویند کارهایی که می‌خواهید انجام دهید را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید و بعد از انجام هر مرحله به خود پاداش دهید.این جوایز لازم نیست خیلی گران  باشند شما می تواند دیدن یک فیلم یا رفتن به رستوران مورد علاقه تان را پاداش در نظر بگیرید.با این روش می توانید انگیزه تان را به‌ نحو بهتری حفظ کنید.

منبع: bright side

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!