روانشناسی رنگ ها
رنگ ها نقش بسزایی در زندگی ما دارند و به نوعی روی احساسات انسان تاثیر می گذارند .رنگ یک ابزار ارتباطی قدرتمند است و حتی روی واکنش های فیزیولوژیکی بدن هم تاثیر دارد.
رنگ سفید
رنگ سفید نشان دهنده مظهر معصومیت و پاکی است. رنگ سفید نور را منعکس می کند و رنگ تابستانی محسوب می شود. رنگ سفید برای دکوراسیون و مد پرطرفدار است چون یک رنگ روشن و ملایم است، و با همه چیز تناسب دارد. با وجود این، آلودگی روی رنگ سفید سریع مشخص می شود و به همین دلیل پاکیزه نگاهداشتن آن دشوارتر از سایر رنگ ها است.
رنگ مشکی
مشکی نشانه قاطعیت، الزام رسمیت سلطه و قدرت است. این رنگ برخلاف عقیده ی همگان رنگ نومیدی و عزا نیست بلکه نشانه خوش ذوقی و ظرافت طبع است. اگر از دوستداران این رنگ هستید مسلماً به شخصیت اطرافیان خود احترام می گذارید و برای آن که دیگران را با ارزش و برجسته نشان دهید از هیچگونه کمکی به آنها دریغ نمی کنید و هرگز خود را به دیگران تحمیل نمی نمایید همچنین عقاید و نظریات دیگران را به آسانی می پذیرید.
رنگ قرمز
قرمز جزء رنگهای اصلی محسوب میشود. رنگهایی مانند قرمز میتوانند توجه افراد را به خود جلب کنند. رنگ قرمز با هیجان، اشتیاق، خطر، انرژی و عمل همراه است. همچنین تداعیکننده جنگ، خطر، قدرت، عزم و اراده و عشق است. قرمز متابولیسم بدن و میزان تنفس را افزایش داده و باعث بالارفتن فشارخون میشود. این رنگ بیشتر از هر رنگ دیگری توجه را به خود جلب میکند. به همین دلیل برای هشدار خطر از آن استفاده میکنند.
رنگ صورتی
صورتی یکی از محبوب ترین رنگ هاست که در درجه اول توجه مخاطبان خانم را به خود جلب می کند. در روانشناسی رنگها، صورتی به معنای ظرافت و لطافت زنانه، شادی و خوشحالی، نارس بودن و عشق بی قید و شرط است. برخی از شرکت های تولید کننده اسباب بازی از رنگ صورتی برای بسته بندی محصولاتشان و به ویژه اسباب بازی های مخصوص دخترها استفاده می کنند.
رنگ بنفش
بنفش ترکیب زیبایی از رنگ قرمز و آبی است. در روانشناسی رنگ بنفش یک رنگ سلطنتی است. معنای رنگ بنفش با قدرت، اشرافیگری، تجمل، خرد و معنویت ارتباط دارد. استفاده زیاد از رنگ بنفش میتواند حس ناامیدی را منتقل کند. حس تجمل و قدرت در رنگ بنفش به دلیل وجود رنگ قرمز در آن است. آبی احساس آرامش و ثبات را ایجاد میکند و در ترکیب با رنگ قرمز حس خرد را منتقل میکند.
رنگ سبز
سبز رنگی سرد و نمادی از طبیعت و جهان طبیعی و شاید به همین دلیل هم نشان دهنده آرامش، شانس ، سلامتی و حسادت است. همچنین ، محققان دریافته اند که این رنگ می تواند توانایی خواندن را بهبود ببخشد.
رنگ آبی
معمولاً آبی به عنوان یک رنگ مردانه شناخته میشود ولی این تمام چیزی نیست که راجع به آبی احساس شود.
آبی رنگ محبوبی برای بانکهاست زیرا حس قدرت و ثبات را منتقل کرده و برای انتظار مشتریان راجع به حفاظت از پولشان ارزش قائل است. استودیوی یوگا از رنگ آبی در تابلوهای خود استفاده میکند تا حس آسایش را به بازدیدکنندگان منتقل کند. یک برند حفاظتی مانند کلاه و عینک ایمنی از آبی برای بیان اعتماد خریداران به برند برای حفاظت از آنها بهره میگیرد.
مطلب بسیار خوبی بود و گرافیک کارتون رو خیلی دوست داشتم و البته جای رنگ زرد و نارنجی و قهوه ای خالی موند
حتال۴للر