سبک زندگی

عوارض شب بیداری

داشتن خواب خوب در شب از اهمیت بالایی برخوردار است و برای سلامت روحی و جسمی ما ضروری است.
هر فرد سالم روزانه به ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارد بدن انسان برای زنده ماندن و زندگی کردن نیاز به خواب کافی دارد و یکی از بهترین روش های رسیدن به آرامش و درمان مشکلات خواب کافی است، اما نداشتن خواب کافی در شب مبتواتد به سلامت شما آسیب زده و ضرر هایی برای شما به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

اختلال در یادگیری

وقتی که بدن و مغز شما خسته باشد، قادر نیست تا اطلاعات را به درستی دریافت و در حافظه ی شما ذخیره کند.
کیفیت و کمیت خواب شبانه ی افراد تاثیر مستقیم روی دریافت اطلاعات دارد و کم خوابی باعث افت تمرکز میشود و میتواند یادگیری را دچار اختلال کند.

ایجاد سردرد

اگر شما خواب شبانه کاملی نداشته باشید، در طول روز دچار سردرد می شوید.
کمبود خواب در شب میتواند حتی منجر به میگیرن در فرد شود.

افزایش وزن

کسانی که خواب کافی و نامنظمی دارند، معمولا دچار عدم تعادل هورمونی هستند ؛ بنابراین بیشتر تمایل به مصرف غذاهای پرکالری و شیرینی جات دارند و درنتیجه ی این کار منجر به پرخوری و چاقی می شود.

بینایی شما ضعیف میشود

کمبود خواب باعث ضعف در دید و ایجاد تاری میشود. هرچقدر بیشتر در شب بیدار بمانید، با خطای دید بیشتری رو به رو خواهید شد.

خواب آلودگی حین رانندگی

هشیاری در زمان رانندگی،از هر چیزی حیاتی تر است ، بنابراین اگر راننده به هر دلیلی قبل از رانندگی خواب کافی نداشته باشد رانندگی کردن بسیار خطرناک می شود و باید از انجام آن اجتناب کرد.

چگونه خوابی منظم و قانونمند داشته باشیم

۱_ برنامه ریزی داشته باشید
۲_ سعی کنید یک ساعت قبل از خواب چیزی نخورید
۳_ نوشیدنی کافئین دار مصرف نکنید
۴_ میزان نور اتاق را کنترل کنید
۵_ محیط خواب مناسبی را انتخاب کنید
۶_ زنگ ساعت را برای خواب بیشتر به تاخیر نیاندازید

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنون مطلب خوبی بود اما چرا سایز فونت در بخشی متفاوت بود
    همچنین
    “هشیاری در زمان رانندگی،از هر چیزی حیاتی تر است ، بنابراین اگر راننده به هر دلیلی قبل از رانندگی خواب کافی نداشته باشد رانندگی کردن بسیار خطرناک شده و اجتناب ناپذیر است.” ….. چه چیزی اجتناب ناپذیر است؟
    و
    “یکی از بهترین روش های رسیدن به آرامش و درمان مشکلات خواب کافی است. اما نداشتن خواب کافی در شب مبتواتد به سلامت شما آسیب زده و ضرر هایی برای شما به همراه داشته باشد.”
    “اما ” نمیتونه اغاز یک جمله باشه پس اون نقطه قبلیش باید تبدیل به ویرگول بشه

  2. سلام ممنونم مشکلات رو درست کردم.
    اون قسمت اجتناب کنیم هم منظورم این بوده که از رانندگی دوری کنیم زمانی که خواب کافی نداشتیم، اما مطلب رو بد نوشته بودم که اونم درست کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!