تغذیهسبک زندگی

غذاهای غنی از آب که به شما کمک می کنند هیدراته بمانید

هیدراتاسیون برای سلامتی ما همیشه ضروری است. اجازه ندهید هوای گرم و مرطوب در تابستان شما را خسته کند. می توانید با نوشیدن آب و ایجاد تغییرات کوچک در رژیم غذایی خود، گرما را کاهش دهید.

مندوب این مقاله را آماده کرده است تا به شما کمک کند هیدراته بمانید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که بدنتان ویتامین ها و مواد معدنی کافی را دریافت می کند.

۱٫ کاهو

محتوای آب: ۹۶ درصد

  • کاهو سرشار از فیبر، فولات و ویتامین های K و A است
  • برای سلامت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن شما نیز مفید می‌باشد
  • آن را در سالاد و همراه غذا مصرف کنید

۲٫ خیار

محتوای آب: ۹۵ درصد

  • سرشار از برخی مواد مغذی مانند ویتامین K، پتاسیم و منیزیم، و کم کالری است
  • برای حفظ وزن خوب است
  • آن را در سالاد، ساندویچ، همراه غذا و به عنوان میوه مصرف کنید

۳٫ کرفس

محتوای آب: ۹۵ درصد

  • سرشار از ویتامین K، پتاسیم، مقداری فیبر و بسیاری از مواد مغذی ضروری است
  • برای کاهش وزن و محافظت در برابر بیماری های قلبی، انواع خاصی از سرطان و اختلالات مرتبط با استخوان مانند پوکی استخوان مفید است
  • آن را به صورت پخته شده در خورشت یا به صورت خام در سالاد بخورید

۴٫ کدو سبز

محتوای آب: ۹۴ درصد

  • سرشار از ویتامین C
  • برای یک سیستم ایمنی سالم مفید است
  • میتوانید آن را به تنهایی به عنوان غذا مصرف کنید

۵٫ گوجه فرنگی

محتوای آب: ۹۴ درصد

  • سرشار از فیبر، مواد معدنی، برخی آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با بیماری ها از جمله لیکوپن، ویتامین های A و C است
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد
  • آن را به صورت پخته در کنار غذا یا به صورت خام در سالاد مصرف کنید

۶٫ هندوانه

محتوای آب: ۹۲ درصد

  • سرشار از آنتی اکسیدان های قوی، از جمله لیکوپن
  • با افزایش سیری و کاهش اشتها برای کاهش وزن مفید است
  • آن را به عنوان یک میان وعده با طراوت یا در سالاد مصرف کنید

۷٫ فلفل دلمه ای

محتوای آب: ۹۲ درصد

  • سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان های کاروتنوئید، مواد معدنی، پتاسیم و ویتامین هایی مانند B و C
  • برای سیستم ایمنی مفید است و به بدن شما کمک می کند آهن را به طور موثرتر جذب کند
  • سلامت استخوان ها را ارتقا می دهد و از سلول های شما در برابر اثرات مخرب محافظت می کند
  • آن را به صورت خام در سالاد یا پخته شده در غذاها استفاده کنید

۸٫ گل کلم

محتوای آب: ۹۲ درصد

  • سرشار از بیش از ۱۵ ویتامین و مواد معدنی مختلف از جمله کولین است که در بسیاری از غذاها یافت نمی شود
  • به لطف مواد مغذی کولین، برای سلامت مغز و متابولیسم مفید است

۹٫ کلم

محتوای آب: ۹۲ درصد

  • سرشار از فیبر، چندین ماده معدنی کمیاب، مواد مغذی، فولات، آنتی اکسیدان هایی مانند گلوکوزینولات ها و ویتامین های C و K
  • خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد

۱۰٫ توت فرنگی

محتوای آب: ۹۱ درصد

  • حاوی فیبر، آنتی اکسیدان های ضد بیماری، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، فولات و منگنز است
  • برای کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری های قلبی، دیابت، آلزایمر و انواع سرطان مفید است

۱۱٫ هلو

محتوای آب: ۸۹ درصد

  • حاوی چندین ماده معدنی ضروری، پتاسیم و ویتامین ها مانند ویتامین های A ، C و B است
  • برای پوست فواید زیادی دارد

۱۲٫ گریپ فروت

محتوای آب: ۸۸ درصد

  • سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان، فولات، مواد معدنی، پتاسیم و ویتامین ها از جمله ویتامین های A و C
  • برای کاهش وزن، کاهش کلسترول، فشار خون و سطح قند خون مفید است
  • آن را همانطور که هست، در سالاد یا اسموتی مصرف کنید

۱۳٫ ماست ساده

محتوای آب: ۸۸ درصد

  • سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم و پروتئین است
  • به دلیل کاهش اشتها، محتوای بالای آب و پروتئین آن، برای ارتقای سلامت استخوان و کاهش وزن مفید است

۱۴٫ پرتقال

محتوای آب: ۸۸ درصد

  • سرشار از فیبر، چندین ماده مغذی، ویتامین C، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها از جمله فلاونوئید
  • برای عملکرد سیستم ایمنی و سلامت قلب شما مفید است
  • با کاهش التهاب از آسیب سلولی و به لطف اسید سیتریک از سنگ کلیه جلوگیری می‌کند

منبع ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. در پنج خط ابتدایی ۵ بار از کلمه “شما” استفاده کردید که لااقل دوتای اون رو میشد حذف کرد اما در ادامه کار عالی بود هم مطلب هم تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!