سبک زندگیسلامت

راه های درمان ترک پاشنه پا

ترک پاشنه معمولاً به دلیل رطوبت ناکافی، هوای سرد زمستان و موارد مختلف دیگر ایجاد می شود. این ترک ها می توانند دردناک و گاهی اوقات حتی خونریزی کنند. در ادامه مندوب چندین راه موثر برای درمان طبیعی خشکی پاشنه پا به شما معرفی میکند.

۱٫ آب کافی بنوشید

ترک پاشنه پا ممکن است به دلیل کم آبی ایجاد شود. در این صورت، نوشیدن آب کافی بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد و از خشکی و ترک خوردگی پوست پا جلوگیری می‌کند.

مردان باید روزانه ۳٫۷ لیتر و زنان حدود ۲٫۷ لیتر در روز مایعات بنوشند. این مایعات شامل آب و سایر نوشیدنی ها می‌شود.

۲٫ خیساندن پا در سرکه را امتحان کنید

خیساندن پا در سرکه می‌تواند پاهای خشک و ترک خورده شما را تسکین دهد و رشد برخی از قارچ های پا را کُند کند.

  • یک پیمانه سرکه را با دو پیمانه آب خنک مخلوط کنید
  • هر روز به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پاهای خود را در این مخلوط قرار دهید
  • پوست پای خود را با سنگ پا لایه برداری کنید

۳٫ پاهای خود را مرتب مرطوب کنید

 

مرطوب کردن به حفظ رطوبت در پوست شما کمک و از خشک شدن و ترک خوردن آن جلوگیری می‌کند.

  • حداقل یک بار در روز از یک نرم کننده یا مرطوب کننده (کرم، لوسیون یا پماد) استفاده کنید تا از دست دادن آب در پوست خود را کاهش دهید
  • هنگامی که نرم کننده جذب شد، یک لایه ضخیم از یک مرطوب کننده انسدادی (ژله نفتی یا وازلین) را روی آن بمالید تا رطوبت در داخل پوست بماند

۴٫ در رختخواب جوراب نخی بپوشید

جوراب های نخی پوست شما را نرم کرده و از خارج شدن رطوبت جلوگیری میکنند. بعد از اینکه کمی وازلین روی پاشنه‌ پای خود زدید، جوراب های ۱۰۰% نخی بپوشید و به رختخواب بروید.

۶٫ ماسک پای آسپرین را امتحان کنید

ماسک آسپرین به شما کمک می کند تا سلول های مرده پوست را لایه برداری کنید و پوست پاشنه پا را نرم تر و صاف تر کنید.

  • ۱۰ قرص آسپرین را پودر کرده و مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید تا خمیری به دست آید
  • یک پد پنبه ای بردارید و آن را در مخلوط خیس کنید
  • پد پنبه ای را روی پاشنه ترک خورده خود بمالید
  • از گاز یا نایلون پلاستیکی برای محکم کردن پدهای پنبه ای روی پاشنه های خود استفاده کنید و بگذارید یک شب بماند

۶٫ روال حمام خود را تغییر دهید

روتین مناسب حمام به شما کمک می کند پاهای خود را به خوبی هیدراته نگه دارید و پوست خود را صاف تر کنید.

  • زمان حمام خود را به ۵ تا ۱۰ دقیقه محدود کنید تا از از دست دادن رطوبت جلوگیری کنید
  • از دوش آب داغ خودداری کرده و به جای آن از آب ملایم استفاده کنید
  • از صابون های تند یا محصولات مراقبت از پوست معطر خودداری کنید
  • همیشه پاهای خود را با حوله خشک و بلافاصله پس از خشک شدن از مرطوب کننده استفاده کنید

منبع ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

 

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!