سبک زندگیسلامت

اصول مراقبت از ناخن ها

برای داشتن ناخن های سالم چه کنیم؟

اکثر خانمها دوست دارند ناخن های زیبا و سالم داشته باشند و داشتن ناخن های نرم و شکننده آنها را کلافه میکند.مهم  نیست  برای رشد ناخن هایتان چقدر تلاش می کنید، آنها مدام در حال شکستن هستند مگر اینکه حسابی بهشان برسید و مراقبشان باشید؛ اگر شما هم خواهان ناخن های زیبا هستید در این مطلب با ما همراه باشید.

 

نوشته های مشابه

 

همیشه لاک نزنید

یک تصور غلط رایج در بین خانم ها این است که باید برای زیبا و مرتب بودن ناخن ها همیشه از لاک استفاده کنند. طبق نظرات متخصصان پوست لاک زدن ناخن ها آن هم  برای مدت طولانی می‌تواند به مواد شیمیایی موجود در لاک اجازه دهد به داخل ناخن نفوذ کرده و باعث تغییر رنگ، شکافتن و نازک شدن ناخن شود. البته، این بدان معنا نیست که شما باید لاک زدن را  به طور کامل کنار بگذارید، اما هر از چند گاهی به ناخهایتان استراحت دهید تا از آز آسیب به آنها جلوگیری کنید.

مرتب سوهان بزنید، اما از ناخن گیر استفاده نکنید

اگر ناخن هایتان را کوتاه نکنید ممکن است آسیب ببینند و بشکنند، شما باید برای مراقبت از ناخن ها سوهان را جایگزین ناخن گیر کنید زیرا ناخن گیر باعث ایجاد ترک و شکاف می‌شود، در عوض سوهان  فشار زیادی به ناخنها وارد نمی کند.

نکته : همیشه ناخن های خود را در  یک جهت سوهان بکشید، حرکات عقب و جلو باعث ساییدگی ناخن ها می شود.

بدون دستکش تمیزکاری نکنید

افرادی که در آزمایشگاه کار می کنند می توانند تأیید کنند که پوشیدن دستکش های لاتکسی یا پلاستیکی برای چندین ساعت در روز می تواند به ناخن های شما آسیب برساند؛ با این حال اگر هنگام تمیزکاری خانه دستکش نپوشید  شوینده ها و مواد شیمیایی باعث آسیب دستان شما می‌شوند بنابراین، برای سالم ماندن دست ها پوشیدن دستکش را فراموش نکنید.

بیشتر‌ برنج بخورید

سلامت ما تا حد زیادی به انتخاب های غذایی ما بستگی دارد. یکی از ویتامین های ضروری برای رشد و استحکام ناخن،  ویتامین B است که در برنج یافت میشود. بنابراین، خوردن برنج چندین بار در هفته ممکن است به تقویت ناخن هایتان کمک کند.

استفاده از تقویت کننده های ناخن را کنار بگذارید

احتمالاً  عجیب به نظر می رسد، اما تقویت کننده‌های ناخن در طولانی مدت به ناخن های شما کمک نمی کند بلکه مواد موجود در این محلول ها در ابتدا ناخن را سفت می کند اما  با گذشت زمان ناخنهایتان را خشک و مستعد آسیب می‌کند.

ناخن های خود را وازلین بزنید

وازلین یک نوع ژل نفتی است و قطعاً در کلکسیون محصولات مراقبت از ناخن علاقه مندان به ناخن  وجود دارد و از آن  به عنوان یک مرطوب کننده برای ناخن ها استفاده می کنند. استفاده روزانه از آن ممکن است باعث تقویت ناخن ها و ایجاد یک لایه محافظ شود همچنین از شکنندگی ناخن ها جلوگیری کند.

نکته : برای بهترین نتیجه ، قبل از شستشو، آن را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی ناخن ها بگذارید.

ناخن های خود را در آب پرتقال تازه بگذارید

غذاهای غنی از ویتامین C برای سلامت کلی و البته رشد ناخن و مو بسیار مهم هستند، این ویتامین را می توان به صورت خارجی نیز استفاده کرد. برای رشد سریعتر ناخن، سعی کنید هر روز به مدت ۱۰ دقیقه ناخن های خود را در  نیمه‌ی پرتقال یا آب پرتقال تازه خیس کنید.

نکته : اسید سیتریک آب پرتقال می‌تواند ناخن‌ها را خشک کند، پس حتما ناخن‌ها را خوب بشویید و سپس با کرم مرطوب کنید .

منبعbright side

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!