پوشاکسبک زندگی

نکاتی برای خرید کفش مناسب

چه کفشی مناسب پای ماست؟

اولین کفش ها هزاران سال پیش برای محافظت از پاهای ما ساخته شده اند اگرچه این روزها هنگام قدم زدن در خیابان نگران قدم گذاشتن روی مارها نیستیم، اما باتوجه به چند نکته میتوانیم کفشی انتخاب کنیم که پاهایمان در آن راحت باشند و آسیب نبینند.

چند اشتباه رایج که  هنگام خرید کفش انجام میدهیم را در این مطلب با هم می‌خوانیم.

 

نوشته های مشابه

خرید کفش در  صبح

مهمترین چیز در خرید کفش انتخاب زمان مناسب است شاید برایتان تعجب آور باشه که چرا ؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که پاها در طول روز متورم می شوند بنابر این کفشی که شما صبح هنگام می خرید احتمالا تنگ تر از آنچه فکر میکنید خواهد بود؛ پس بهتر است خرید کفش را بعد ازظهر یا شب انجام دهید.

ندانستن اینکه  چه نوع پایی دارید

برای خرید یک کفش راحت باید بدانید چه نوع پایی دارید تا کفش مناسب خود را انتخاب کنید. فهمیدن این موضوع یک راهکار ساده  دارد آن هم این که پای خود را در آب فرو کنید و سپس روی یک ورق مقوا قدم بگذارید اگر ردپای کاملی را مشاهده کردید احتمالاً کف پایتان صاف است، بنابراین توصیه می‌شود کفش‌هایی بخرید که هنگام پوشیدن ، از وارد شدن کف پا به داخل جلوگیری کند. از سوی دیگر، اگر پاهایی با قوس برجسته دارید، سوراخی در مرکز رد پای خود خواهید دید که به این معنی است که بهتر است کفش هایی را انتخاب کنید که بالشتک بیشتری داشته باشند و در آخر اگر مرکز ردپا فقط نیمه پر باشد، به این معنی است که شما یک پای طبیعی دارید.

کفی ها فقط برای درمان مشکلات پا هستند

یکی دیگر از تصورات غلط و رایج این است که کفی ها فقط برای افرادی است که پاهایشان مشکل دارد؛ اما همه می توانند برای راحتی پاهایشان از آن استفاده کنند اگر شما مجبور هستید برای مدت طولانی در روز بایستید، کفی های ژله‌ای می توانند تسکین دهنده خوبی برای پاها باشند. 


پوشیدن یک کفش تکراری

اکثر ما یک جفت کفش داریم که حس راحت تری با آنها داریم، اما مهم نیست چقدر این کفشها را دوست داریم، پوشیدن آنها در مدت زمان طولانی باعث میشود کفش فرسوده شود و لایه‌ی داخلی آن نازک شود که همین باعث درد پا و برداشتن گام های نادرست  است.

ندانستن اندازه‌ی پا

دانستن اندازه‌ی دقیق پاها یک موضوع مهم در خرید کفش است. سایز کفش ها از برندی به برند دیگر متفاوت است، بنابراین بهتر است به  عدد روی جعبه توجه نکنید، بلکه به اندازه پا نگاه کنید . همچنین، مهم است که به خاطر داشته باشید که اندازه پا می تواند در بزرگسالی به دلیل عواملی مانند بارداری یا افزایش وزن تغییر کند، با در نظر گرفتن این موضوع بهتر است قبل ازبیرون رفتن برای خرید کفش اندازه دقیق پاهایتان را بگیرید.

خرید کفش بدون در نظر گرفتن جنس زیره

برای اینکه پاهایتان در کفش راحت باشد باید جنس زیره‌ی کفش را هم در نظر بگیرید ،برای مثال کفش ورزشی باید انعطاف پذیر و ضربه گیر باشد و اگر کفشی با  زیره لاستیکی انتخاب کنید در زمستان انعطاف پذیر نخواهد بود.

با در نظر گرفتن این موضوع، ویژگی های چند زیره را برایتان  جمع آوری کرده ایم  که شناسایی کفش ها برایتان  راحت تر باشد

زیره چرم نرم و براق است. علاوه بر این، هنگامی که با انگشت اشاره خود به آنها ضربه می زنید، صدای بلندی تولید می کنند.

زیره های لاستیکی مات هستند و وقتی با انگشت به آن ضربه می زنید به سختی  صدایش در می آید.

کفی پلی یورتان بدون مشکل خم می شود و هنگام دویدن لیز نمی خورد.

امتحان کردن یک کفش

نکات مهم برای خرید کفشبدن ما متقارن نیست. به طور معمول یکی از  پاها کمی بزرگتر از دیگری می‌باشد، بنابراین مهم است که کفش را روی هر دو پا امتحان کنید تا مطمئن شوید که هر دو پای بزرگتر و کوچکتر در کفش احساس راحتی می کنند.

دقت به پاشنه کفش

یکی از راه های پوشیدن کفش های پاشنه بلند بدون درد  این است که از  خریدن کفش با کفی های نازک‌ خود داری کنید. کفی های پهن یا کفی هایی که کمی برآمدگی دارند  فشار کم تری به پا وارد میکنند.

پوشیدن دمپایی برای مدت طولانی

ممکن است از نظرتان دمپایی یک انتخاب خوب برای راحتی در تابستان به نظر برسد، اما واقعاً پوشیدن آنها برای مدت طولانی توصیه نمی شود. پوشیدن دمپایی راه رفتن ما را تغییر می دهد زیرا ما را مجبور می کند از انگشتان پا استفاده کنیم تا آنها را در جای خود نگه داریم و همین  در دراز مدت، پاهایمان را دچار مشکل میکند،در عوض اگر یک جفت صندل انتخاب کنید که روی مچش‌ بند داشته باشد میتوانید ظاهر شیکی پیدا کنید و آسیبی هم به پاهایتان نرسد.

منبع:bright side

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تمام میان تیتر هایی که انتخاب کردید مربوط به کارهایی هست که نباید زمان خرید کفش انجام بشه پس لازمه قبل از تصویر اول یک جمله اضافه کنید که مفهومی داشته باشه مثل اینکه “باورهای غلط یا اشتباهات رایج هنگام خرید کفش”…چون الان ابتدا فکر کردم تیتر شما “خرید کفش در صبح” هست یعنی بهتره کفش رو صبح ها بخریم اما مطلب دقیقا عکس این بود
    تصاویر واقعا عالی و گویا بودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!