تغذیهسبک زندگیسلامت

مواد غذایی که باعث رشد سریع مو می‌شوند

موهای بلند هدفی است که بسیاری از زنان به دنبال رسیدن به آن هستند. علاوه بر شامپوها، ماسک‌ها و کوتاه کردن مو در طول ماه، تغییر در تغذیه نیز به رشد سریع‌تر مو کمک می‌کند.

ماهی سالمون

نوشته های مشابه

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در این ماهی فولیکول های مو را تقویت کرده و رشد مو را بیشتر می‌کند. آزمایشات علمی نشان داده است که مصرف محصولات حاوی این اسیدها فاز تلوژن (دوره استراحت فولیکول های مو) را به مدت نیم سال کوتاه می‌‌کند. علاوه بر این، ماهی قزل آلا نیز که حاوی ویتامین B12 و آهن است، باعث رشد سریع موهای شما می‌شود.

مرغ

مرغ سرشار از پروتئین حیوانی است که ما برای تولید کراتین (ماده ای که ساقه مو، ۸۰ درصد از آن تشکیل شده است) به آن نیاز داریم. کمبود پروتئین تنها برای ۲ تا ۳ ماه، منجر به توقف رشد مو و همچنین ریزش مو می‌شود. سایر انواع بدون چربی گوشت مانند بوقلمون نیز حاوی پروتئین حیوانی کافی هستند.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی عناصر ضروری برای رشد و حفظ وضعیت طبیعی مو مانند پروتئین و بیوتین است. بیوتین به عنوان افزودنی غذایی برای جلوگیری از ریزش مو توصیه می‌شود، اما اگر از غذا به دست آید، بسیار موثرتر خواهد بود. علاوه بر این، تخم مرغ حاوی لوسین (مسئول تقسیم سلولی) و سایر اسیدهای آمینه مورد نیاز موهای ما است.

بادام

بادام حاوی ویتامین E است که رشد مو را فعال کرده و مو را تقویت می‌کند. ۳۰ گرم بادام (حدود ۱۵ تا ۲۰ مغز) حاوی ۷۰ درصد ویتامین E نرمال روزانه است. علاوه بر این، بادام مواد مفیدی مانند بیوتین، اسیدهای چرب و ویتامین های گروه B نیز دارد.

عدس

عدس رکورددار محتوای آهن است. یکی از مهمترین عناصر برای رشد موی سالم. یک کاسه عدسی حاوی حدود نیمی از نیاز روزانه به این عنصر می‌باشد. هم‌چنین عدس حاوی روی، کولین (تسریع کننده خون رسانی به پوست سر) و سایر عناصر مفید نیز است.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!