سبک زندگیسلامتعلم و دانشنظری

مضرات استفاده از موبایل در رختخواب

آیا خوابیدن با موبایل ضرر دارد؟

 

 

احتمالا همه‌ی ما یک بار هم که شده به خودمان قول دادیم که شب زود به رخت خواب برویم و کمی در اینترنت بچرخیم و بخوابیم.قابل درک است که نتوانیم گوشی خود را در اتاقی دیگر رها کنیم و دست از نت گردی بکشیم، اما استفاده از موبایل آن هم درست قبل از خواب بیش از آنچه که فکر میکنید آثار مخربی دارد.

آسیب زدن به چشمها

اگر تا به حال احساس کردید که دیدتان به طور ناگهانی پس از ساعت ها موبایل دست گرفتن تار شده است، قطعا تنها نیستید. زمانی که درحال استفاده از موبایل خود هستید، به طور ناخودآگاه کمتر پلک می‌زنید و سعی می کنید چشمانتان را بیشتر باز نگه دارید ،همین امر باعث خسته شدن چشمانتان می‌شود؛ نور موبایل نیز چشمانتان را ضعیف می‌کند برای همین بهتر است هنگام استفاده از موبایل روشنایی صحفه را روی کم بگذارید تا چشمتان اذیت نشود .

 می تواند خواب شما را مختل کند

وقتی بالاخره در پایان یک روز طولانی به رختخواب می روید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که زمان بیشتری را صرف بررسی پیام های خود یا خواندن اخبار کنید. اما این عادت آنقدر که به نظر می رسد بی ضرر نیست و استفاده از تلفن همراه نزدیک به زمان خواب ممکن است مانع از خواب راحت شما شود. نور آبی از گوشی هوشمند شما نه تنها بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه می تواند چرخه‌ی خواب و بیداری شما را نیز مختل کند، که به نوبه خود ممکن است عوارض بیشتری برای سلامتی ایجاد کند.

 ممکن است دچار گردن درد شوید

اگر با احساس آزاردهنده‌ی گردن درد آشنا هستید، استفاده از تلفن همراه در رختخواب می تواند دردتان را بدتر کند. هنگامی که سر خود را به سمت جلو خم می کنید تا به صفحه موبایل نگاه کنید، به عضلات گردن فشار وارد می شود که باعث درد می شود. اگر نمی توانید که بدون چک کردن موبایل خود به رختخواب بروید، سعی کنید آن را در مقابل چشم نگه دارید تا  از فشار آمدن به ماهیچه ها‌ی جلو کنید.

 

 

ممکن است پوستتان زود پیر شود

ممکن است پول زیادی را برای مراقبت از پوستتان خرج کنید، اما چیزی به سادگی استفاده از تلفن در رختخواب ممکن است تمام تلاش های شما را خراب کند.؛وقتی به گوشی خود از پایین نگاه می کنید، باعث ایجاد خطوط و چین هایی روی گردن شما می شود که به نوبه خود پوستتان را پیر تر نشان می‌دهد.

 

منبع:brighside

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “احتمالا همه‌ی ما یک بار هم که شده به خومان قول دادیم که شب زود به رخت خواب برویم”…..درستش خودمان است

    “به سمت جلو خم می کنید تا به صفحه موبایل نگاه کنید، پسبه عضلات گردن فشار وارد می شود که باعث درد می شود.”…..پسبه رو تبدیل به “به” کنید اصلاح میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!