پوشاکسبک زندگی

چگونه لکه عرق را از بین ببریم؟

لکه عرق روی لباس را چگونه از بین ببریم؟

لکه های آزار دهنده عرق روی لباس که به وضوح مشخص است و باعث آزار می شود در نظر داشته باشید میزان پاک شدن لکه عرق از روی لباس بستگی به جنس لباس دارد اما در این متن با آموزش دو روش ساده به سراغ پاک کردن این لکه ها می رویم.

نوشته های مشابه

پیشگیری از بروز لکه های عرق روی لباس

پیش از هر چیز به سراغ راه حلی برای جلوگیری از بروز این مشکل می رویم. به خاطر داشته باشید این نوع لکه ها به یک باره روی لباس ظاهر نمی شوند بنابراین هنگام شستشوی لباس با دقت کافی سرکه مقطر سفید رقیق نشده را روی ناحیه زیربغل بریزید و ۱۵ دقیقه بعد لباس را بشویید.

گاهی ممکن است این لکه ها مربوط به دئودورانت مورد استفاده شما باشد، دئودورانت به دلیل داشتن آلومینیوم باعث زرد شدن لباس می شود، بنابراین پس از استفاده از هر محصول ضد تعریق فرصت خشک شدن به آن دهید سپس لباس خود را بپوشید.

روش اول؛ از جوش شیرین استفاده کنید

مقداری جوش شیرین، پراکسید هیدروژن و آب را با هم ترکیب کنید. اندازه یک چهارم فنجان برای یک پیراهن کافیست. محلول را به لکه برندی و ۳۰ دقیقه به آن زمان دهید. سپس با مواد شوینده و آب ولرم یا سرد لباس را بشویید.
نکته‌:
به این نکته توجه کنید که گرما، لکه را روی لباس تثبیت می کند بنابراین هرگز تا قبل از پاک کردن لکه ها از خشک کن استفاده نکنید.

روش دوم؛ استفاده از سرکه سفید برای لباس های رنگی

آب وسرکه سفید را به مقدار مساوی باهم مخلوط کنید.
یک سطل را پر از آب خنک کنید و محلول را به آن اضافه کنید. اجازه دهید لباس ۳۰ دقیقه در آن خیس بخورد. سپس محلول را خالی کنید و لباس را با آب خنک و شوینده قوی بشویید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. شما یک مطلب کلا درباره پاک کردن انواع لکه گذاشتید اما چرا این رو اضافه نکردید به قبلیا؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!