1گزیدهتکنولوژیتلفن همراه

آشنایی با مخترع تلفن

مخترع تلفن

زمانی که تلفن اختراع شد، بشر این روزهای جدا نشدنی از تلفن را پیش بینی نمی کرد. در این متن با مخترع وسیله ای که همواره ارتباطات انسان را سرعت بخشیده بیشتر آشنا می شویم.

الکساندر گراهام بل

الکساندر گراهام بل در ۳ مارس سال ۱۸۴۷ در ادینبورگ واقع در اسکاتلند متولد شد. این دانشمند اسکاتلندی-آمریکایی اختراعات زیادی داشته اما عمده شهرت او به دلیل ثبت اختراع تلفن است. فلزیاب و فضا کار از دیگر اختراعات الکساندر گراهام بل می باشند.

مخترع واقعی تلفن

مخترع واقعی تلفن شخصی ایتالیایی تبار به نام آنتونیو میوچی می باشد اما وی به دلیل ورشکستگی و حراج اموالش نتوانست پروسه اختراع تلفن را به اتمام برساند.

زندگینامه الکساندر گراهام بل

الکساندر چند سالی به مدرسه نرفت اما در دوران تحصیل علاقه زیادی به درس داشت. شغل پدر او آموزش گفتار به ناشنوایان بود، الکساندر نیز از همان کودکی به شغل پدر علاقه نشان می داد. سال ۱۸۷۱ زمانی که بیماری سِل همه گیر شده بود الکساندر دو برادر خود را به دلیل این بیماری از دست داد و پس از آن همراه والدین خود به شهر برنتفورد در کانادا رفت، و یک سال با این بیماری دست و پنجه نرم کرد.

در همان سال مدیر آموزشگاه ناشنوایان بوستون (سارا فولر) نامه ای به الکساندر فرستاد و از او خواست تدریس در آن آموزشگاه را بپزیرد. او به بوستون نقل مکان کرد و روش های پدرش را در حرفه خود به کار بست. الکساندر همواره با دیاپازن ارتعاشات را آزمایش می کرد و اعتقاد داشت ارتعاش مسئله مهمی است و مجهولات زیادی دارد.

در همان زمان الکساندر با توماس واتسون آشنا شد و از وی خواست او را در راه ساخت اختراعش یاری کند. آن‌ها ابتدا با سیم درازی که به یک دستگاه متصل بود به فرستادن پیام اقدام کردند. پس از آن جرقه اختراع تلفن در ذهن بل زده شد اما نداشتن استطاعت مالی در این راه باعث شد الکساندر به سراغ آقای هبرد که یکی از سرمایه گذاران بوستون بود، رود.
در طول این رفت و آمدها آقای هبرد از وی خواست به دخترش میبل، که فردی ناشنوا بود سخن گفتن یاد دهد. الکساندر هر هفته به منزل آقای هبرد می رفت و در همان زمان به میبل قول ازدواج داد.

الکساندر گراهام بل در سال ۱۸۷۵ به کشفیات مختلفی دست پیدا کرد که سرانجام به اختراع تلفن منجر شد. سپس در فوریه ۱۸۷۶ حق انحصاری اختراع خود را ثبت کرد و دستگاه تلفن اختراعی خود را در نمایشگاه فیلادلفیا در معرض عموم قرار داد که با استقبال زیادی مواجه شد. پس از آن بل و همکارانش شرکتی را تأسیس کردند.
پس از اختراع تلفن او با میبل ازدواج کرد. بل ۲ فرزند دختر و ۲ فرزند پسر داشت. اما فرزندان پسر خود را در همان کودکی از دست داد.

الکساندر و همسرش ۱۵ درصد از سهام شرکت را داشتند و اکثر سهام خود را با بهای متوسطی فروختند پس از آن سهام شرکت به سوددهی نجومی رسید.
گراهام بل بعد از اختراع تلفن به درآمد زیادی رسید اما همچنان به کار تحقیقاتی خود ادامه داد و ابزار مختلفی را اختراع کرد. سرانجام او در سال ۱۹۲۲ در باغ شخصی خود در کانادا درگذشت.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “اما نداشتن استطاعت مالی در این راه باعث شد الکساندر به سراغ آقای هبرد که یکی از سرمایه گذاران بوستون، رود.”…یا باید “که” رئ حذف کنین و یا اینکه بعد بوستون یک “بود ” بگذارید

    “اکثر سهام خود را با بهای متوسط فروختند پس از آن سهام شرکت به سوددهی نجومی رسید.” درستش اینه “متوسطی” باشه

    در مجموع مطلب خوبی بود و البته توصیه میشه بیشتر از تصویر استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!