دسته بندی نشده

موجوداتی زنده ای که مغز ندارند

همه حیوانات دارای مغز نیستند و بنابراین بسیار جالب است که عملکردهای متفاوتی را بدون مغز از خودشان نشان می دهند و همچنین جالب است بدانید که این حیوانات می توانند به راحتی در طبیعت زنده بمانند و زندگی کنند.

مرجان ها

نوشته های مشابه

مرجان ها مانند ستاره های دریایی هستند. بسیاری از افراد مرجان ها را با گیاه اشتباه می گیرند اما آن ها حیوانات زنده ای می باشند که بدون مغز زندگی می کنند و ساختار بدنی آن ها بسیار ساده است.

شقایق دریایی

شقایق دریایی می تواند اندام خود و جایگاهش را تغییر دهد و همچنین قادر به چرخیدن است اما این حیوان زیبا بدون مغز زندگی می کند.

حلزون

حلزون ها دارای قلب، کلیه ، معده ، دهان و سیستم عصبی هستند اما مغز ندارند. گرفتن آن ها بسیار راحت است و می توانید آنها را در هر جایی از دنیا ببینید.

خیار دریایی

این جانوار کوچک دریایی فاقد مغز متمرکز می‌باشد و صرفا دارای رشته های عصبی است . پوست خیار دریایی شبیه چرم محکم است و خارک هایی روی سطح آن وجود دارد .
خیار دریایی معمولا تحرک خیلی زیادی ندارد و اگر حس کند غذایی در اطرافش نیست یک پرش بلند میزند تا وارد یک محیط دیگر شود . بعضا پرش های چند صد متری از این جانور دیده می‌شود.

اسفنج دریایی

اسفنج دریایی سیستم ساده فاقد مغز دارد اما با این حال می تواند از اطراف خود آگاهی داشته باشد. این جانور ها قادر به عطسه کردن هم هستند.
اکثر مردم اسفنج و مرجان را با هم اشتباه می‌گیرند. تفاوت اصلی اسفنج با مرجان نرم بودن اسفنج و سفت و سخت بودن مرجان می‌باشد.

توتیای دریایی

این جانور شبیه به ستاره دریایی روی سنگ ها می‌چسبد و تغذیه می کند. توتیای دریایی یکی از جانورانی است که در بدن خود مغز متمرکز ندارد.
توتیاها جانورانی همه‌ چیزخوار هستند که بستر دریاها را تمیز می‌کنند. این جانوران در نگاه اول بی‌جان به چشم می‌آیند. دهان این جانوران دارای دندان و اندام جونده بسیار پیچیده‌ای است.
اگرچه فقط بعضی از آنها خطرناک و سمی هستند ولی آزاردهنده است. باید از تماس با این جانور و بخصوص با استخوان‌های سیاه و تیز آن اجتناب نمود.

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. مطلب خوب بود تصاویر عالی فقط ایرادی که داشت اینجاست
    “مرجان ها نیز مانند ستاره های دریایی هستند.” شما وقتی در مطلبتون حرفی از ستاره دریایی نزدید نمی تونید از “نیز ” استفاده کنید… احتمالا نیز در مطلب اصلی سایتی که این مقاله رو از اون برداشتید اومده اما شما حذفش کردید پس باید مواظب باشید این جمله ها بعدش باقی نمونن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!