دسته بندی نشده

امیکرون چیست و چه علائمی دارد؟

امیکرون‌چیست؟

نوشته های مشابه

ویروس امیکرون نوع جدید و جهش یافته‌ای از ویروس کرونا یا همان SARS-CoV-2 است که اولین بار در اواسط نوامبر سال ۲۰۲۱ در آفریقای جنوبی کشف و گزارش شد. امیکرون آخرین سویه نگران‌کننده کرونا از نظر سازمان جهانی بهداشت که ابتدا B.1.1.529 نامیده می‌شد، حالا دیگر به مهم‌ترین و شایع‌ترین سویه ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است.

تفاوت امیکرون با دلتا

از جمله نگرانی‌ها درباره این نوع ویروس کرونا وجود جهش‌های متعدد و‌ متنوع است. بیش از ۳۰ جهش در پروتئین اسپایک گزارش شده، تعدادی که بیش از دوبرابر جهش‌های واریانت دلتا است. بعضی از این جهش‌ها قدیمی هستند و در واریانت‌های قبلی مانند آلفا، بتا، گاما و دلتا شناسایی شده بودند و بعضی از آن‌ها جدید بوده و مربوط به پروتئین اسپایک نیستند.
هنوز اطلاعات دقیق درباره نوع اومیکرون ویروس کرونا اندک است و باید در انتظار بررسی و آزمایش بیشتر درباره این واریانت بود؛ اما، این نوع از جهش‌ها در واریانت‌های قبلی، منجر به افزایش سرعت انتقال ویروس، عفونت‌زایی و فرار از سیستم ایمنی شده است.

علائم امیکرون چیست؟

– تب یا لرز
– سرفه
– تنگی نفس یا مشکل در تنفس
– خستگی
– دردهای عضلانی یا بدن
– سردرد
– از دست دادن  چشایی یا بویایی
– گلو درد
– احتقان یا آبریزش بینی
– حالت تهوع
– اسهال

مواد غذایی مفید برای افراد مبتلا به امیکرون

سوپ

سوپ حاوی مقدار زیادی الکترولیت است که مصرف آن خوب است. از طرف دیگر، اگر گرسنه تر هستید، می توانید سبزیجات را نیز به سوپ اضافه کنید. به همین دلیل بدن مواد مغذی بیشتری دریافت می کند که به مبارزه با عفونت کمک می کند.

مصرف ویتامین c

مواد غذایی سرشار ازویتامین C مانند: آملا، لیموترش، پرتقال، گواوا و غیره.

مصرف میوه و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات نه تنها آنتی اکسیدان ها را به بدن میرسانند بلکه ویتامین ها و مواد معدنی زیادی را نیز به بدن اضافه می کنند که برای ایمنی قوی لازم است.

منابع غذایی دارای اومگا۳

همچنین به یاد داشته باشید که منابع غذایی امگا ۳ (مثل روغن سویا، روغن کانولا، ماهی و …) نیز باعث افزایش سطح ایمنی میشوند و خاصیت ضد التهابی دارند.

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “حالت تهوع یا استفراغ” …حالت تهوع مشخصه کاملا نیاز نداره توضیحش بدید
    “– از دست دادن جدید چشایی یا بویایی”……این رو هم نفهمیدم یعنی چی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!