ورزش

انواع مکمل بدنسازی

مکمل پروتئین وی

 پروتئین وی دارای سطح بالایی از آمینو اسید های شاخه دار می باشد. این  پروتئین  سلطان مکمل ها بوده زیرا سریع هضم شده و به سرعت به ماهیچه ها منتقل میشود تا فرایند عضله سازی شروع شود. پروتئین وی همچنین دارای پپتیدهایی (پروتئین های کوچک) می باشد که باعث افزایش جریان خون به ماهیچه ها میشود. به همین دلیل است که ما همیشه توصیه به مصرف پروتئین وی بعد از تمرین داریم.

مکمل گینر

گینرها همان مکمل های کربو پروتئینی هستند که در افزایش وزن و حجم عضلات مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از بهترین مکمل ها برای افزایش حجم عضلات در دوران حجم به شمار می آیند. کربو پروتئین ها بر اساس میزان کربوهیدرات و پروتئینی که دارند به دو دسته ویت گینرها و مس گینرها تقسیم می شوند. معمولا برای کمک به تامین نیاز ورزشکاران به ریزمغذی ها به گینرها ویتامین های مختلف و املاح معدنی اضافه می شود.

مکمل کراتین 

کراتین یک ماده انرژی زا در بافت عضلانی است که با تحرک و فعالیت‌های سخت و شدید انرژی را تأمین می کند. از آن برای مکمل عضله ساز تقویت قدرت و بهبود عملکرد ورزشی استفاده می شود. حدود ۹۵٪ کراتین بدن شما به صورت فسفوکراتین در عضلات ذخیره می‌شود. ۵٪ دیگر در مغز، کلیه و کبد یافت می‌شود.
کراتین یک ماده ای شبیه به اسید امینه است و به طور طبیعی از اسیدهای آمینه گلیسین و آرژنین در بدن تولید می شود. برای اینکه کراتین در بدن ذخیره شود باید از موادی چون: گوشت، ورزش، مقدار توده عضلانی و سطح هورمون‌هایی مانند تستوسترون استفاده شود.

مکمل کربوهیدرات

کربوهیدرات‌ها برای تأمین انرژی در بدن مورد مصرف قرار می‌گیرند. کربوهیدرات کمبود کالری رژیم غذایی را برای ورزشکار برطرف کرده و برای افزایش وزن مورداستفاده قرار می‌گیرند.
کربوهیدرات‌ها یک منبع انرژی خوب و مؤثر برای بدن هستند. مصرف کربوهیدرات برحسب وزن ورزشکار و سطح تمرینات او متفاوت است. هرچقدر تمرینات سخت‌تر باشند نیاز به کربوهیدرات جهت تأمین انرژی افزایش می‌یابد.

مکمل گلوتامین

گلوتامین، یکی از فراونترین اسید های آمینه در عضلات است که در بدن از اسیدهای آمینه شاخه دار ساخته می شود. به طور طبیعی افراد در برنامه غذایی روزانه خود ۶-۳ گرم دریافت می کنند. اسید آمینه گلوتامین از اجزای ضروری در متابولیسم و تولید انرژی می باشد همچنین تامین کننده نیتروژن در بسیاری از واکنش های بیوشیمیایی است.
اگر شما هم جز ورزشکارانی هستید که شدت تمرینات ورزشی سنگینی دارید یا حتی در طول روز ۲ یا ۳ جلسه برنامه تمرینی دارید پیشنهاد می شود برای افزایش سطح انرژی و جلوگیری از تحلیل توده عضلانی از مکمل گلوتامین استفاده نمایید.

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. تصاویرتتون خوب بود اما باید هر دو مطلب مکمل رو در هم ادغام میکردید…دو تا مطلب اینقدر شبیه به هم و پشت سر هم جالبنیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!