سبک زندگیسلامتورزش

مزایای ورزش بدمینتون

بدمینتون یک ورزش راکتی است که شباهت زیادی به تنیس دارد. این ورزش نه تنها برای رقابت بسیار محبوب است، بلکه یک ورزش سرگرم کننده می‌باشد که می‌توانید در بین همسالان خود انجام دهید. 

اگر به دنبال ورزشی هستید که به شما در حفظ سلامت جسمی و روانی کمک کند، بدمینتون بهترین انتخاب است.

در اینجا مهمترین مزایای بدمینتون برای سلامتی آورده شده است:

۱_ به تناسب اندام و کاهش وزن کمک می‌کند.

بازی بدمینتون انرژی زیادی می‌گیرد و بسیار خسته کننده است زیرا از تمام عضلات بدن استفاده می‌کند. 

اگر حتی برای یک ساعت بازی کنید، می‌توانید نزدیک به حدود ۴۸۰ کالری بسوزانید که بالاترین میزان در بین تمام ورزش ها است. 

این به افراد دارای اضافه وزن در چربی سوزی کمک می‌کند و وزن را متناسب با سن و قد خود حفظ می‌کند.

۲_ به حفظ و تقویت عضلات کمک می‌کند.

حرکات حین بازی بدمینتون به ساخت و تقویت عضلات مرکزی بدن شما به خصوص ساق پا، باسن، چهار سر و همسترینگ کمک می‌کند. این نوع تمرینات قلبی عروقی باعث می‌شوند فرم مناسب بدن‌تان را حفظ کنید.

۳_ سرعت متابولیسم را بهبود می‌بخشد.

داشتن متابولیسم خوب به شما کمک می‌کند وزن خود را حفظ کرده و تناسب اندام داشته باشید. بازی بدمینتون به بهبود عملکرد قلبی ریوی کمک می‌کند، به این معنی که بدن شما را به تعریق طبیعی عادت می‌دهد.

عرق کردن به دفع سموم از بدن شما کمک می‌کند و می‌توان به سرعت متابولیسم بالایی دست یافت.

۴_ تمرکز را افزایش می‌دهد.

هنگامی که بازی به صورت سریع انجام می‌شود، سرعت و تمرکز بازیکن را افزایش می‌دهد. هوش نیز یک عامل است زیرا بازیکنان باید بدانند که چگونه در هر ضربه حریف خود را فریب دهند.

۵_ عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد.

سطح بالای کلسترول اندازه رگ های خونی را کاهش می‌دهد که ممکن است منجر به حمله قلبی یا سکته شود. بدمینتون با باز کردن انسداد دیواره های مسدود شده قلب که منجر به جریان خون بهتر می‌شود، ماهیچه های قلب را تقویت می‌کند. افراد مبتلا به بیماری های قلبی می‌توانند با نظارت صحیح پزشکی از این ورزش بهره مند شوند.

۶_ قدرت و انعطاف عضلانی را بالا می‌برد.

هرچه بیشتر حرکت کنید، انعطاف پذیرتر می‌شوید. هنگام بازی بدمینتون، حرکت سریع و چرخاندن راکت در سرعت مورد نیاز بسیار ضروری است. این ویژگی بدمینتون انعطاف پذیری را بهبود می‌بخشد و همچنین به بازیکنان کمک می‌کند تا قدرت و استقامت عضلانی خود را افزایش دهند.

۷_ تراکم استخوان را افزایش می‌دهد.

بازی بدمینتون به رشد سلول هایی که استخوان ها را تشکیل می‌دهند کمک می‌کند. این به نوبه خود باعث کاهش خطر شکستگی استخوان ها می‌شود.

۸_ خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

ورزش منظم به کاهش بروز دیابت کمک می‌کند. بازی بدمینتون باعث کم شدن سطح قند خون می‌شود و شما را از بیماری دیابت دور نگه می‌دارد.

۹_ فشار خون را درمان می‌کند.

بدمینتون یک ورزش اجتماعی است و شما حین بازی کردن با چندین نفر آشنا می‌شوید که ممکن است باعث ایجاد حس مثبت در شما شود. 

شما را فعال نگه می‌دارد و خلق و خو و خواب شما را بهبود می‌بخشد. این به نوبه خود به شما کمک می‌کند تا آرام شوید و استرس و اضطراب را کاهش دهید.

۱۰_ عملکرد ریه را بهبود می‌بخشد.

بازی بدمینتون ضربان قلب و جریان خون را افزایش می‌دهد. این کار عملکرد ریه را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد و به کاهش وابستگی به اسپری های بینی برای افرادی که در تنفس مشکل دارند کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنون بسیار عالی بود فقط دو نکته…تصاویرتون رو بزرگ تر انتخاب میکردید گرافیک مطلب زیبا تر می شد…….دو: وقتی میان تیتیر میارید اصلا نیاز نیست انتهاش نقطه بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!