علم و دانشنجوم

یک روز در سیاره های دیگر چقدر طول می‌کشد؟

در سیاره ما زمین، یک روز حدود ۲۴ ساعت (به طور دقیق ۲۳ ساعت و ۵۶ دقیقه) طول می کشد. سیارات دیگر در منظومه شمسی نیز حول محور خود می چرخند، اما طول روزها متفاوت است.

سیاره عطارد

عطارد نزدیکترین سیاره به خورشید است و چرخش کامل به دور خودش ۵۸٫۶ روز زمینی طول می کشد. همچنین از آنجایی که خیلی به خورشید نزدیک است، یک سال در عطارد تنها ۸۸ روز زمینی طول می کشد.

سیاره زهره

اگر می توانستید در زهره زندگی کنید، روز شما تقریباً ۲۴۳ روز (یا ۵۸۳۲ ساعت) طول می کشید. یک سال در این سیاره ۲۲۵ روز دارد که این به این معنی است که در زهره یک روز بیشتر از یک سال طول می‌کشد. نکته جالب دیگری که باید بدانید این است که زهره به سمت عقب می چرخد، بنابراین خورشید در غرب طلوع و در شرق غروب می‌کند.

سیاره مریخ

روز خورشیدی در مریخ تنها کمی طولانی‌تر از روز زمین است، ۲۴ ساعت و۳۷ دقیقه. این سیاره نسبت به زمین از خورشید دورتر است، بنابراین یک سال، ۶۸۷ روز زمینی به طول می‌انجامد.

سیاره مشتری

مشتری سریع ترین سیاره در منظومه شمسی است که در کمتر از ۱۰ ساعت به دور خودش می چرخد. این سیاره گازی کوتاه ترین روز را در بین تمام سیارات منظومه شمسی دارد.

همچنین، یک سال در مشتری برابر است با ۴۳۳۳ روز روی زمین (تقریباً ۱۲ سال زمینی).

سیاره زحل

زحل یکی دیگر از سیاره های گازی است و بر اساس قسمت های مختلف اندازه گیری شده، دانشمندان طول رسمی یک روز در این سیاره را ۱۰ ساعت و ۳۳ دقیقه تعیین کرده‌اند. یک سال در زحل به مدت ۱۰۷۵۹ روز در زمین طول می کشد که معادل حدود ۲۹ سال در سیاره ما است.

سیاره اورانوس

اورانوس هر ۱۷ ساعت و ۱۴ دقیقه یک چرخش کامل حول محور خود انجام می دهد. اما چرخش آن به دور خورشید ۳۰۶۸۷ روز طول می کشد که برابر با ۸۴ سال زمینی است.

سیاره نپتون

اگر مردم می توانستند در نپتون زندگی کنند، روز آنها تقریباً ۱۶ ساعت و یک سال در این سیاره ۶۰۱۹۰ روز طول می کشید. این بدان معناست که یک سال نپتونی در واقع معادل ۱۶۴٫۸ سال روی زمین است.

 

منبع ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

 

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!