علم و دانشمحیط زیست

بارداری حیوانات مختلف چقدر طول می کشد؟

مدت زمان بارداری حیوانات

تولید مثل بخشی ضروری از زندگی حیوانات است. مدت زمان بارداری در حیوانات مختلف از ۱۲ روز تا ۲ سال متغیر می‌باشد. در این مقاله برخی از آنها را به شما معرفی کرده ایم.

موش ها

بارداری موش حدود ۳ هفته طول می کشد. یک موش ماده سالانه حدود ۵ الی ۱۰ مرتبه باردار می‌شود و در هر بارداری ۵-۶ توله به دنیا می آورد. هرچند مواردی وجود دارد که ۱۲ موش به طور همزمان به دنیا آمده اند‌. توله موش ها بدون مو و نابینا متولد می شوند، اما پس از ۳ هفته اساساً می توانند به تنهایی زندگی کنند.

کانگورو ها

بارداری یک کانگورو ۴ الی ۵ هفته طول می کشد. نوزادان کانگورو به اندازه یک نخود به دنیا می آیند و بین ۴ تا ۱۵ ماه در کیسه مادر می مانند. تنها پس از این دوره، نوزاد کانگورو آماده است تا به تنهایی دنیای اطراف خود را کشف کند.

سگ ها

بارداری سگ حدود ۲ ماه طول می کشد. این دوره بسته به زمان دقیق بارداری می تواند تا ۷۰ روز افزایش یابد.

توله سگ های تازه متولد شده کاملاً درمانده و به مادر خود وابسته هستند. توله سگ های اکثر نژاد ها، با تغذیه مناسب در هفته اول زندگی، وزن‌شان دو برابر می‌شود‌.

گربه ها

درست مانند بارداری سگ، بارداری گربه حدود ۲ ماه طول می کشد. با این حال، ممکن است که بارداری آنها به ۷۰ روز افزایش می یابد. بسته به نژاد، یک گربه می تواند ۱ تا ۱۲ بچه گربه به دنیا بیاورد.

بچه گربه های تازه متولد شده به دمای محیط بسیار حساس هستند، به همین دلیل گربه مادر تلاش می کند تا مکانی گرم برای آنها پیدا کند.

بز ها

بارداری بز حدود ۵ ماه طول می کشد. در اولین بارداری، یک بز ۱ یا ۲ توله به دنیا می آورد و در بارداری های بعدی تعداد بچه ها می تواند تا ۵ توله باشد. پس از یک ماه می توان بچه بز ها را در مراتع رها کرد.

اسب آبی

بارداری اسب آبی ۸ ماه طول می کشد. هنگامی که یک اسب آبی ماده احساس می کند که در شرف به دنیا آوردن توله خود است، گله را ترک می کند تا به دنبال یک مکان خلوت باشد.

اسب آبی تازه متولد شده حدود ۴۵ کیلو گرم وزن دارد. آنها می توانند نفس خود را به مدت ۴۰ ثانیه زیر آب نگه دارند. آنها بعد از چند روز که کمی قوی تر می شوند آب را ترک می کنند.

گاو ها

بارداری گاو از ۹ تا ۱۰ ماه طول می کشد. تولد زودهنگام می تواند توسط استرس اتفاق بیافتد، بنابراین مهم است که گاو را راحت نگه دارید.

گوساله های تازه متولد شده تمام مواد مغذی لازم را از شیر مادر دریافت می کنند، اما در هر صورت نیاز به آب و غذای جامد نیز دارند.

دلفین ها

بارداری دلفین ها بسته به نژاد آنها از ۱۰ تا ۱۸ ماه طول می کشد. یک دلفین ماده به طور متوسط ​​هر ۲ تا ۳ سال یک بار صاحب یک دلفین جوان می شود. اغلب ممکن است یک دلفین ماده دیگر برای کمک در نزدیکی دلفینی که زایمان می کند وجود داشته باشد.

گراز دریایی

بارداری گراز دریایی حدود ۱۵ ماه طول می کشد. نوزادان گراز های دریایی هر ۳ سال یک بار به دنیا می آیند. وزن آنها هنگام تولد تا ۷۵ کیلو گرم می رسد و می توانند شنا کنند. گراز دریایی تازه متولد شده بسته به اینکه چه زمانی بچه دیگری به دنیا بیاید، به مدت ۲ سال یا بیشتر با مادرش می ماند.

فیل ها

بارداری یک فیل می تواند تا ۲۲ ماه طول بکشد. بدن یک فیل ماده تقریباً به ۲ سال نیاز دارد تا بچه فیلی را رشد دهد که وزن آن می تواند به ۱۱۵ کیلو گرم برسد.

یک تا دو ساعت پس از تولد، یک توله فیل می تواند به تنهایی حرکت کند. تمام فیل های ماده گله از بچه مراقبت می‌کنند. فیل های نر، فیل های ماده و فیل تازه متولد شده را در یک دایره متراکم احاطه می کنند و برای محافظت از آنها در برابر کوچکترین خطر آماده می شوند.

 

منبع ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

 

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “یک دلفین ماده به طور متوسط ​​هر ۲ تا ۳ سال یک بار جوان می شود.” …….. این جمله ترجمش ایراد داره….در متن اصلی منظور این بود که هر دلفین ماده بین دو تا سه سال صاحب یک دلفین جوان می شود “…” A female dolphin has young about once every 2-3 years on average. ”

    در مجموع مطلب خوبی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!