سبک زندگیسلامتورزش

تمرینات ورزشی برای مادران پر مشغله

تمرینات ورزشی برای مادران شیرده

بعد از دوران بارداری و زایمان مادران تحت  فشار زیادی هستند،از مشکلات پس از زایمان گرفته تا شب‌های بی‌خوابی و استرسِ نگهداری نوزاد ، در این زمان چه چیزی بهتر از چند تمرین ساده که هم به بهتر شدن روحیه کمک می کنند هم اینکه یک راه عالی برای پیوند عاطفی بین مادر و نوزاد است.
ما در این مطلب چند تمرین ساده را برای شما آماده کرده‌ایم که بتوانید در این دوران سخت کمی هم برای خودتان وقت بگذارید.

حرکت ورزشی هواپیما


نوزادان علاقه زیادی به بازی هواپیما دارند پس این می تواند برای شما یک بازی برد_برد باشد که هم نوزادتان را سرگرم کنید هم اینکه برای تناسب اندامتان تلاش کنید.برای این حرکت به پشت دراز بکشید و کودک را روی پاهای خود زیر زانو قرار دهید، سپس آنها را بالا و پایین بیاورید. مطمئن شوید که خلبان کوچک خود را با هر دو بازو نگه داشته آید تا پرواز او ایمن باشد.

حرکت لانچ


برای انجام این حرکت باید بایستید یکی از پاهایتان را جلوتر از دیگری قرار دهید و یکی از زانو ها را خم کنید  سعی کنید کمرتان را صاف نگه دارید  از پنجه های پای عقب برای بلند شدن کمک بگیرید سپس مستقیماً پایین بیایید و به عقب برگردید. مانند تمام تمرینات، این حرکات را آرام انجام دهید و بیش از حد آن را تکرار نکنید که به بدنتان فشار بیاورد، برای اینکه بتوانید این حرکت را با نوزادتان انجام دهید باید نوزاد را درون آغوشی قرار دهید.

درگیر کردن عضله سه سر ران

روی یک تخت یا صندلی بنشینید و دستان خود را به پهلوها روی لبه قرار دهید و پاهای خود را صاف روی زمین بگذارید. حالا باسن خود را از تخت دور کنید و به آرامی پایین بیاورید، باید آرنج خود را در امتداد پهلوها به عقب خم کنید، سپس تا جایی که شروع کردید بالا بیایید. از آنجایی که برای انجام این حرکت به دستانتان نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم از آغوشی کودک استفاده کنید تا کودک آسیب نبیند.

 

بالا بردن پا

برای این حرکت، کودک خود را کنار خود روی زمین بگذارید و چهار دست و پا شوید. دست های شما باید به اندازه‌ی عرض شانه باز باشد. یک پا را پشت سر خود بلند کنید و چند ثانیه نگه دارید، این حرکت را چندین بار تکرار کنید و سپس با پای دیگر  این حرکت را انجام دهید. اگر برایتان سخت نیست می توانید همزمان با بلند کردن پا یکی از دستانتان را هم بالا بیاورید.

حرکت ورزشی موشک

انجام این حرکت  یک راه حل عالی برای صرفه جویی در زمان است، سعی کنید این ورزش را در فعالیت های روزانه خود بگنجانید. وقتی با کوچولوی خود بازی می‌کنید، او را بلند کنید مثل اینکه در موشک است و به سمت ماه پرواز می‌کند. جدا از خندیدن و لبخندهای زیبای فرزندتان، این حرکت فرصتی برای تقویت بازوهایتان به شما خواهد داد.

حرکت سگ رو به پایین

کوچولوی خود را روی تشک قرار دهید. برای انجام این حرکت ابتدا چهار دست و پا بنشینید، سپس آرنج دستان خود را کشیده و قسمت بالای کمر یعنی بین دو شانه را آزاد کنید؛  حالا زانوهایتان را بالا بیاورید کمر خود را جوری نگه دارید که بازوها و شانه هایتان در یک خط قرار بگیرند، سپس پاهایتان را بکشید جوری انگار کسی شما را از عقب میکشد سپس سرتان را بین دو بازو قرار دهید.

 

حرکت ورزشی دوسر بازو

هنگامی که کودک خود را در آغوش گرفته اید و مجبور به ایستادن هستید می توانید بری تقویت بازوهایتان تلاش کنید، به این صورت که کودک خود را از زیر گردن و پاها در آغوش بگیرید سپس کودک را تا صورت خود بالا بیاورید و پایین ببرید؛ برای اینکه کودکتان از وزش با شما لذت ببرد می توانید  شکم یا گونه های او را ببوسید.

پل باسن

به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید و پاهای خود را به سمت پایین ببرید، اکنون کودک خود را روی شکم خود قرار دهید و با هر دو دست او را بگیرید. مرحله بعدی این است که پائین تنه  خود را  بلند کنید و چند ثانیه در این حالت بمانید. ما مطمئن هستیم که کوچولوی شما عاشق بالا و پایین رفتن خواهد بود و به شما زمان می دهد تا عضلات شکم و پاهایتان را تقویت کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “برای انجام این حرکت باید باستید یکی از پاهایتان را جلوتر از دیگری قرار دهید”……بایستید درست هست
    “یکی از زانو ها را خم کنید  سعی کنید کمرتان را صاف نگه دارید  از پنجه های پای عقب برای بلند شدن کمک بگیرید سپس مستقیماً پایین بیایید و به عقب برگردید.”….بعد از افعال نیاز به ویرگول یا نقطه هست
    “سپس آرنج دستان خود را کشیده و قسمت بالای کمر یعنی بین دو شانه را آزاد کنید  حالا زانوهایتان را بالا بیاورید کمر خود را جوری نگه دارید که بازوها و شانه هایتان در یک خط قرار بگیرند سپس پاهایتان را بکشید جوری انگار کسی شما را از عقب میکشد سپس سرتان را بین دو بازو قرار دهید.”….این پاراگراف وبعضی پاراگراف های دیگه هم همون مشکل نقطه یا ویرگول رو دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!