پوشاکسبک زندگی

راهنمای خرید حوله

حوله یکی از کالاهای مهم و ضروری برای زندگی است که در هر سنی هم که باشید به آن نیاز دارید. حوله ها با توجه به متفاوت بودن پوست بدن افراد و کاربردی که دارند، با جنس ها و مدل های مختلف دوخته و فروخته می شوند.

انواع حوله

حوله های تن پوشی، دستی، استخری، آشپزخانه، پلاژ، عروس و داماد ( روبدوشامبر)، ورزشی، یک بارمصرف و …  از انواع حوله ها هستند.

حوله ها از نظر جنس

حوله ها جنس های متفاوتی همچون: پنبه، نایلون، پشم طبیعی یا مصنوعی، ابریشم و ساتن، بامبو، میکروفیبر و … دارند. جنس حوله ها متناسب با موادی که در آن ها استفاده می شود، تعیین می شود.

اگر قصد دارید حوله ای تهیه کنید که آب بدن یا صورتتان را خوب جذب کند، بهتر است حوله ای انتخاب کنید که پرزهای بلندتر و به همین نسبت جرم بیشتری دارد.

معرفی برخی از انواع حوله با جنس های متفاوت

حوله با جنس پنبه

نرم بودن و جذب بالای حوله های پنبه ای از مزیت های انتخاب این نوع حوله است که قیمت مناسب بودنش نیز بر مزایای آن می افزاید.

حوله با جنس ابریشم و ساتن

حوله های با جنس ابریشم و ساتن حوله های لوکس و گران قیمتی هستند که از نخ های ابریشم و ساتن درست شده اند. این حوله ها بسیار سبک و نازک هستند و برای فصل تابستان عالی؛ اما در هنگام شست و شو به دقت بیشتری نیاز دارند.

حوله با جنس نایلون

حوله های نایلونی از حوله های بسیار ارزان هستند که برای جذب بالای آب نمی توانند خیلی گزینه ی مناسبی باشند، اگر به دنبال خرید یک حوله ی با قیمت کم هستید، این حوله ها می توانند گزینه ی خوبی باشند.

چگونه حوله ی خود را خشک کنیم؟

خشک کردن حوله یکی از مسائل مهم است که از ایجاد قارچ و بیماری ها و حساسیت های پوستی جلوگیری می کند؛ اما اغلب به این موضوع توجه زیادی ندارند. اگر فردی دچار حساسیت پوستی یا قارچ و … باشد و شما از حوله ی آن شخص استفاده نمایید، احتمال این که به شما هم انتقال یابد وجود دارد. رطوبت باعث رشد میکروب ها و قارچ هاست، پس تا می توانید تلاش کنید حوله های خود را خشک نگهداری کنید.

شما می توانید برای خشک کردن حوله، از دستگاه حوله خشک کن، شوفاژ، بخاری یا نور خورشید استفاده کنید که نور خورشید بهترین گزینه است. سفارش شده حتی اگر روی بخاری یا با دستگاه حوله ی خود را خشک می کنید، در مراحل پایانی خشک کردن، زمان کوتاهی هم شده آن را در نور خورشید قرار دهید. نور خورشید میکروب های آن را از بین می برد و بهترین گزینه است. 

دقت کنید حوله های خود، مخصوصا حوله های دستی را هرچند روز یک بار بشویید. می توانید چند حوله در منزل داشته باشید و به نوبت از آن ها استفاده کنید. سعی کنید بیشتر از حوله های سفید استفاده کنید، حوله های سفید یا رنگ روشن آلودگی را واضح تر نشان می دهند. حوله ای انتخاب کنید که رنگ آن به مرور زمان از بین نمی رود و جذب بالایی دارد و بعد از شستن زبر نمی شود. یکی از بهترین گزینه ها برای حوله ی حمام، حوله های تن پوشی هست.

اگر برای تهیه ی حوله به بازار رفتید بدانید، تفاوت قیمت آن ها به خاطر جنس، میزان جذب رطوبت، رنگ ثابت بودن و … حوله است.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!