1گزیدهتکنولوژیرایانه

سرقت اینترتی چیست و چه مجازاتی دارد؟

سرقت اینترتی چیست و چه مجازاتی دارد؟

سرقت در دهه های مختلف همواره جزء جرایم پرتکرار بوده که همواره ضررهای مالی را در پی دارد.
اما سرقت اینترنتی سرقتی به سبک نوین و امروزی می باشد که در آن کلاهبرداران با در دست داشتن اطلاعات برخی کاربران، دست به سرقت می زنند. داشتن آگاهی نسبت به این نوع جرایم، به افرادی که بسیاری از کارهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهند، توصیه می شود.

جرم سرقت رایانه ای چیست؟

طبق قانون ۷۴۰ قانون مجازات اسلامی “هرکس به طور غیرمجاز داده‎های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده ها در اختیار صاحب آن باشد، به جزای نقدی از یک میلیون (۱.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.”

پیگیری سرقت اینترتی چگونه است؟

از دو راه می توان سرقت اینترنتی را پیگیری و از آن شکایت کرد.

راه اول مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای و مطرح کردن شکایت است. دادسرا طبق روال، با اطلاعات، مدارک و اسناد شما به پرونده رسیدگی می کند.

راه دوم مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir  می باشد چنانچه پاسخ سؤال خود را در قسمت پرسش های متداول پیدا نکردید اقدام به ثبت شکایت خود در قسمت ارتباطات مردمی کنید. پس از آن پلیس فتا با شما تماس گرفته و پیگیر رسیدگی به پرونده شما خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. “سرقت در دهه های مختلف همواره جزء جرایم پرتکرار بوده که همواره ضررهای مالی را در پی دارد.”…دوتا همواره در یک جمله جالب نیست

    خیلی خیلی خوشحالم بالاخره تصاویر مطالبتون استاندارد و درست شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!