سبک زندگیسلامت

روش های خانگی برای رفع گرفتگی بینی

راه هایی برای رفع انسداد بینی

گرفتگی بینی یکی از آزاردهنده ترین علائم سرماخوردگی است. از نوشیدنی‌های گرم گرفته تا استنشاق بخار، کارهای زیادی وجود دارد برای رفع این مشکل که می‌توانید در خانه انجام دهید بدون اینکه لزوماً به دارو متوسل شوید.

به پهلو بخوابید

نوشته های مشابه

مسدود شدن بینی بخاطر محبوس شدن مقدار زیادی مخاط در سینوس های شما است که مانع از تنفس صحیح می‌شود. بنابراین مهم است که در طول شب با اضافه کردن بالش دوم، سر خود را بالا نگه دارید. همچنی سعی کنید به جای اینکه به پشت بخوابید، به پهلو بخوابید زیرا این امر به رفع انسداد کمک می‌کند.

مایعات داغ و سوپ بخورید

نوشیدن مایعات داغ تا حدودی شما را از شر علائم آزاردهنده سرما خوردگی خلاص می‌کند. محققان دریافته‌اند افرادی که به جای نوشیدنی‌های سرد، نوشیدنی‌های گرم می‌نوشند، از وضعیت خود احساس بهتری دارند. 

بابونه، چای سبز، سوپ مرغ و آب داغ با لیمو و عسل می‌توانند به طور موثری شما را آرام کنند.

از کمپرس آب گرم استفاده کنید

کمپرس آب گرم با کاهش التهاب در سینوس‌ها، انسداد مجاری تنفسی بینی رفع می‌کند. می‌توانید یک پارچه تمیز بردارید، آن را در آب گرم (اما نه داغ) آغشته کنید و روی بینی و پیشانی خود قرار دهید. گرمای کمپرس باعث می‌شود سوراخ‌های بینی شما باز شود و تنفس راحت‌تری داشته باشید. دقت کنید کمپرس را برای مدت طولانی روی پوست خود قرار ندهید، زیرا ممکن است پوست خود را بسوزانید.

دستگاه بخور تهیه کنید

هوای سرد و خشکی که معمولاً در خانه‌های ما وجود دارد باعث می‌شود که بینی مسدود شده شما بدتر شود. اینجاست که یک مرطوب کننده به کار می‌آید زیرا رطوبت مورد نیاز اتاق شما را تامین می‌کند. می‌توانید آن را روز و شب روشن نگه دارید، اما در هنگام خواب مفیدتر است زیرا به شما کمک می‌کند استراحت کنید و احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

از اکالیپتوس و نعنا استفاده کنید

روغن اکالیپتوس و نعناع

نعناع و اکالیپتوس دو گیاه حاوی منتول هستند که یک ضد احتقان طبیعی است. می‌توانید از روغن آنها استفاده کنید. استنشاق روغن نعناع به تمیز کردن سینوس‌های شما کمک کرده و برای گلو درد نیز مفید است.

با چند قطره از روغن اکالیپتوس یا نعناع دستمال کاغذی را خیس کنید سپس آن را در شب کنار سر خود بگذارید و استنشاق کنید. همچنین می‌توانید مقداری آب را با چند قطره از روغن آنها بجوشانید و بخار آن را تنفس کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. خیلی عالیی بود…هم مطلب هم تصاویر فقط یک نکته
    “می‌توانید از چای یا روغن آنها استفاده کنید.”…..اکالیپتوس به عنوان چای و نوشیدنی بسیار سمی و مضر هست و فقط باید به صورت استنشاقی استفاده بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!