سبک زندگیسلامت

راهکارهایی برای درمان خروپف

در میان مردم دنیا، خروپف در حین خواب علامت ناراحت کننده و شایعی است و حدود ۴۰ درصد کل جمعیت دنیا هنگام خواب خروپف می‌کنند. خروپف به دلیل جریان هوا در داخل گلو هنگام تنفس هنگام خواب ایجاد می‌شود.

گلو از بافت های شلی تشکیل شده است که در اثر جریان هوا به لرزه در می‌آیند. این لرزش باعث ایجاد صدای خروپف می‌شود. خروپف می‌تواند برای افرادی که در کنار شما می‌خوابند، ناراحتی زیادی ایجاد کند.

به هیچ عنوان نباید این مشکل را نادیده گرفت. خروپف می‌تواند نشان دهنده برخی از مشکلات جدی سلامتی باشد مانند:

  • آپنه انسدادی خواب (انسداد راه های هوایی)
  • چاقی
  • نقص در ساختار دهان، گلو یا بینی
  • کم خوابی

از دست دادن گهگاهی خواب مشکلی نیست، اما زمانی که یک اختلال طولانی مدت شود، ممکن است ناراحتی های خاصی را نیز به همراه داشته باشد.

کارشناسان توصیه می‌کنند که حداقل ۸ ساعت در روز بخوابیم. با این حال، بسیاری از مردم از خواب خود محروم هستند زیرا شریک زندگی آنها مشکل خروپف دارد. برای رهایی از خروپف، این مقاله راهکار های مختلفی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما کمک کند از شر خروپف خلاص شوید.

۱_ وزن خود را کنترل کنید زیرا اضافه وزن باعث خروپف می‌شود. کم کردن وزن، رشد بافت های اضافی در گلو را محدود و از خروپف جلوگیری می‌کند.

۲_ یک شام سبک بخورید. از خوردن گوشت یا غذاهای سنگین اجتناب کنید. با این کار می‌توان از سنگینی معده جلوگیری کرد و در نتیجه جلوی خروپف را گرفت.

۳_ افرادی که از آپنه خواب رنج می‌برند باید از ماسک CRAP استفاده کنند.

۴_ از مصرف چای یا بابونه درست قبل از رفتن به رختخواب خودداری کنید زیرا باعث افزایش خروپف می‌شود.

۵_ از خوابیدن به پشت خودداری کنید زیرا این امر می تواند باعث شود که زبان شما جریان هوا را مسدود کند. توصیه می‌شود همیشه به پهلو بخوابید.

۶_ قسمت سر تخت خود را حداقل ده سانت بالا بیاورید. این کار باعث افزایش جریان هوا از طریق گلو و جلوگیری از خروپف می‌شود. می‌توانید از بالش برای این منظور استفاده کنید.

۷_ چسب های ضد خروپفی وجود دارند که می‌توان آنها را روی پل بینی چسباند. این کار باعث بهبود فضای مجرای بینی و در نتیجه جلوگیری از خروپف می‌شود.

۸_ از گشاد کننده بینی نیز می‌توان استفاده کرد که یک نوار ضخیم بینی است که روی سوراخ های بینی چسبانده می‌شود. این دستگاه مقاومت جریان هوا را کاهش می‌دهد و بنابراین تنفس را آسان تر می‌کند.

۹_ گاهی اوقات وقتی آلرژی دارید، سوراخ های بینی شما مسدود می‌شود و از این رو شروع به تنفس از دهان می‌کنید. این کار باعث افزایش احتمال خروپف می‌شود. مشورت با پزشک برای یافتن علت آلرژی و درمان آن، خروپف را کاهش می‌دهد.

۱۰_ برخی افراد از بدو تولد دچار انحراف تیغه بینی هستند. این ناهماهنگی دیواره ای دو طرف بینی را از هم جدا و در نهایت جریان هوا را محدود می‌کند. این کار باعث می‌شود افراد در هنگام خواب از طریق دهان نفس بکشند و خروپف آنها بیشتر شود. ممکن است پزشک به شما توصیه کند که برای رفع این نقص عمل جراحی کنید.

۱۱_ برخی از افراد عادت دارند برای داشتن خوابی راحت از داروهای آرام بخش استفاده کنند. می‌توانید برای درمان های جایگزین با پزشک خود صحبت کنید.

۱۲_ سیگار کشیدن قبل از رفتن به رختخواب می‌تواند باعث خروپف شود. به یک مرکز ترک اعتیاد بروید و عادت سیگار کشیدن خود را برای همیشه ترک کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!