سبک زندگیسلامت

چگونه موهای خود را تقویت کنیم؟

برای تقویت کردن موهای خود، قبل از هر چیزی به یک اراده ی قوی نیاز دارید. اراده ای که وقتی که تصمیم گرفتید به خود و موهای خود برسید واقعا به دنبال روش های مفید باشید و انجام دهید. برخی زنان به خاطر فراوانی مشغله هایشان در منزل و بیرون از آن، خود را فراموش می کنند، درحالی که با کمی تلاش می توان کیفیت موهای خود را بهبود بخشید و از حس رضایتی که به وجود می آید لذت فراوان برد. دقت کنید برعکس این موارد را هم داریم که برخی بسیار حساس هستند و بسیار زیاد به موهای خود توجه می کنند و خود عامل ایجاد استرس است، پس بهتراست از توجه بی اندازه هم خودداری کنید.

در زیر مواردی برای رشد بهتر، کم کردن ریزش، کم شدن وزی، جلوگیری از ایجاد موخوره وسرحال شدن موها آورده شده است. با توجه به این که جنس موهای افراد مختلف با یک دیگر متفاوت است، امید است مطلب گردآوری شده برای موهایتان مفید فایده واقع گردد.

نوشته های مشابه
  1. برای بهبود وضعیت موهای خود، وسایل حرارت دهنده همچون سشوار، اتومو، بابلیس و … را کم تر استفاده کنید. هنگامی که سشوار استفاده می کنید سعی کنید آن را با فاصله از سرتان قرار دهید. برای این کار می توانید از برس هایی استوانه ای شکل استفاده کنید که موها را روی خود نگه می دارند، این گونه است که سشوار را فقط به برس و تکه ای از موها نزدیک کرده اید.
  2. موهای خود را محکم نبندید.
  3. سر خود را محکم نخارانید.
  4. بهتر است با آب ولرم موهای خود را بشویید و در نهایت اسپری آب سرد بزنید.
  5. سعی کنید با حوله و محکم موهای خود را خشک نکنید، از پارچه یا لباس هایی همچون تیشرت استفاده کنید.
  6. از برس و شانه مناسب برای موهایتان استفاده کنید.
  7. از مقدار کمی شامپو برای شست و شوی سر استفاده کنید.
  8. تغذیه تان را بهبود ببخشید.
  9. استرس ها را از خود دور کنید.
  10. به موهای خود تخم مرغ بزنید و اجازه دهید چند دقیقه روی آن بماند، سپس شست و شو دهید. برخی یک قاشق روغن زیتون را با تخم مرغ مخلوط کرده و سپس استفاده می کنند. ( ابتدا تخم مرغ را خوب هم بزنید )
  11. آلوئه ورا را جدا کنید، قسمت خار مانندش را ببرید، یک ورقه از بالا جدا کرده و ژل آن را درآورید. ژل را درمخلوط کن بریزید و هم بزنید. حالا برای مالیدن روی سر آماده است. با یک فرچه به موهای خود زده و اجازه دهید حدود نیم ساعت بماند، حالا می توانید موهای خود را شست و شو دهید.
  12. بعد از حمام به سرموهای خود مقداری روغن زیتون بزنید. این کار از ایجاد موخوره جلوگیری می کند.
  13. هنگامی که برای کوتاهی مو به سالن آرایشگاه مراجعه می کنید، دقت کنید که آرایشگر از تیغ برای کم پشت کردن و یا کوتاهی قسمت هایی از موهایتان استفاده نکند. این کار به موهای شما آسیب می رساند.
  14. گاهی اوقات می توانید موهایتان را با چای دم کرده بشویید.
  15. مصرف پروتئین ها و ویتامین ها برای تقویت موهایتان مفید است، اما فراموش نکنید هر چیزی را به اندازه بخورید و استفاده ی بیش از اندازه از یک ماده ی غذایی نه تنها برای بدن شما فایده ندارد، بلکه به شما آسیب می زند.
  16. در هنگام شست و شوی موها سعی کنید ریشه ی موها را با شامپو بشویید اما سر موها را شامپو نزنید.
  17. اگر آقا هستید و از ریزش فراوان موهایتان و کچل شدن می ترسید، نگران نباشید؛ می توانید با همیشه کوتاه نگه داشتن موهایتان، مقدار زیادی از ریزش آن جلو گیری کنید.
  18. تحقیق کنید و شامپوی مناسب با جنس موی خود را پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!