1گزیدهتکنولوژیرایانه

ترفندهای کامپیوتری

ترفندهای کامپیوتری

افزایش استفاده از کامپیوتر در سال های اخیر، باعث رشد ترفندهای کامپیوتری شده است. اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که سال های سال در حال استفاده از کامپیوتر هستید در این متن شما را با برخی از این ترفندهای کاربردی آشنا می کنیم. همراه ما باشید.

نوشته های مشابه

تغییر نام فایل

برای تغییر دادن نام فایل به جای کلیک راست کردن و استفاده از گزینه rename می توان از یک راه میانبر یعنی دکمه F2 صفحه کلید استفاده کرد.

تغییر نام هم زمان چند فایل

اگر نیاز به تغییر نام دادن چند فایل دارید نیازی نیست هرکدام را به صورت جداگانه انجام دهید. برای این کار همه فایل ها را انتخاب کنید و نام اولین فایل را در لیست تغییر دهید پس از آن نام سایر فایل ها به صورت یکسان با عددی متفاوت در انتها نمایش داده می شوند.

قفل سریع صفحه نمایش

اگر می خواهید صفحه نمایش را به سرعت قفل کنید می توانید از کلیدهای L ، Windo و + استفاده کنید.

چرخاندن صفحه نمایش

ترفندی شگفت انگیز که باعث وارونه شدن صفحه نمایش می شود. برای انجام این کار از کلیدهای جهت نما + Ctrl + Alt استفاده می شود.

اسکرین شات گرفتن از صفحه نمایش

برای استفاه از این ترفند کاربردی و جذاب روی start کلیک کنید، ابزار sinpping را تایپ کرده سپس نشانگر را به جابی که قصد اسکرین شات گرفتن دارید بکشید.

تنظیم پنجره فعلی

برای اینکه بدون ماوس پنجره فعلی که با آن کار می کنید را تغییر دهید از کلیدهای Windows + کلیدهای جهت دار استفاده کنید. (برای کوچک کردن پنجره کلید رو به پایین و بزرگ کردن پنجره کلید رو به بالا)

کلیدهای میانبر صفحه کلید

باز شدن پنجره ویندوز با  کلیدهای E + windows 
باز شدن Task manager کلیدهای Ctrl + Alt + Delete
انتخاب کل محتوای صفحهCtrl +  A
خنثی کردن کاری که انجام داده اید و بازگشت به حالت قبل Ctrl + Z

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!