سبک زندگیسلامت

عادت های اشتباه غذایی کدامند؟

عادت‌های اشتباه غذایی که سلامتی را تهدید می کنند

عادت های اشتباه غذایی کدامند؟

اولین قدم برای پرهیز از عادت های اشتباه غذایی شناخت آن دسته از اشتباهاتی است که بیشترین آسیب را به بدن وارد می کند، در این متن با برخی از این عادت های اشتباه آشنا می شویم و با حذف آن ها و تغییر در سبک زندگی سلامتی را برای خود به ارمغان می آوریم.

با ما همراه باشید.

نوشیدن چای بعد از غذا ممنوع

عادتی که‌ در برخی از افراد قدیمی به وفور دیده می شود نوشیدن چای پس از غذا می باشد. سعی کنید چای را بلافاصله بعد از غذا مصرف نکنید. 

صبحانه را حذف نکنید

صرف نظر از وعده صبحانه متابولیسم بدن را کاهش می دهد، تحقیقات نشان می دهد افرادی که صبحانه نمی خورند پرخوری بیشتری در طول روز، نسبت به سایر افراد دارند.

ظرف غذا

روانشناسان به این نتیجه رسیدند که اندازه ی ظرف غذا ارتباط مستقیمی با میزان غذایی که می‌خورید دارد بنابراین سعی کنید برای غذا خوردن دور ظرف های بزرگ را خط بکشید.

برنج در همه وعده ها

مصرف برنج را به حداقل برسانید و تا حد امکان آن را در وعده شام استفاده نکنید.

تنقلات چرب و شور به عنوان میان وعده

تنقلات سالم و مقوی را در میان وعده ها جایگزین کنید.

بی توجه بودن به کالری مصرفی روزانه

دقت در انتخاب غذایی که مصرف می کنید حائز اهمیت می باشد، به کالری مواد غذایی نیز توجه کنید.

مصرف بیش از حد نان

سعی کنید در طول روز بیش از ۲ تا ۳ واحد نان استفاده نکنید.

خوردن‌ در زمان نامناسب

هر وعده غذایی را در ساعت مشخصی بخورید و عادت آخر شب غذا خوردن را از سرتان بیندازید.

نوشیدن آب حین غذا خوردن

سعی کنید حین غذا خوردن و همچنین ۱ ساعت پس از صرف غذا از نوشیدن آب اجتناب کنید.

کوتاه بودن زمان غذا خوردن

برای هر وعده غذایی حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان بگذارید.

می توان با اصلاح کردن عادت های اشتباه غذایی علاوه بر تضمین سلامتی، از بروز خطرات احتمالی ناشی از اضافه وزن نیز پیشگیری کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!