تغذیهسبک زندگی

روش هایی برای پختن میگو

 میگو گونه ای از سخت پوستان است که سرشار از آهن و امگا ۳ می باشد و کالری بسیار پایینی دارد. در این مطلب نکاتی در مورد پختن میگویی خوش طعم بیان می کنیم.

نحوه تشخیص زمان پخت میگو

  • رنگ گوشت از شفاف به مات تغییر می کند. قطعات کاملاً پخته شده بسته به نوع میگو رنگ صورتی دارند.
  •  میگوی پخته به شکل “C” می شود اگر بشکل “O” شود، یعنی جمع شده باشند، میگوها بیش از حد پخته می شود.

پختن میگو در روغن

میگو را با نمک و فلفل سیاه تازه خرد شده مزه دار کنید. اگر می خواهید طعم را تندتر کنید، فلفل قرمز هم اضافه کنید. سپس در ماهیتابه حاوی روغن داغ میگوها را اضافه کنید. میگو به راحتی پخته می شود. از روی رنگ میگو می توانید متوجه پختن آن بشوید. وقتی از خاکستری مایل به سفید به صورتی تبدیل شود. جعفری خرد شده و آبلیمو روی میگوها بریزید. می توانید از انوع سبزیجات هم در کنار میگو استفاده کنید.

سوخاری کردن میگو

میگو ها را در آبلیمو و مقداری نمک بمدت ۱۰ دقیقه طعم دار کنید. مرحله بعد در آرد سفید بهمراه کمی فلفل غلطانده و به تخم مرغ و سپس به پودر سوخاری (از انواع پودر سوخاری ریز و درشت می توانید برای سوخاری کردن استفاده کنید)   آغشته کنید. در ماهیتابه ای حاوی روغن داغ نهایتا ۴ دقیقه سرخ نمایید. 

میگو لابه لای برنج

 ابتدا پیاز فراوان را داخل روغن سرخ می کنیم سپس ادویه کاری، فلفل سیاه و قرمز، نمک، آویشن و مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و سه چهار دقیقه تفت میدهیم، سبزی پلو رو آبکش کرده میگو رو لا به لای برنج گزاشته و آن را دم می کنیم.

میگوی کبابی

روش کبابی کردن میگو که باعث حفظ شدن بیشتر خواص میگو هم می شود. ابتدا میگوها را با نمک، فلفل، پودر سیر، کمی زعفران و آبلیمو به مدت ۳۰ دقیقه مزه دار کرده سپس به میگوها کمی کره بزنید و آنها را به سیخ کشیده و روی منقل کبابی نمایید.

امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ممنون بسیار خوب بود…از تصاویر هم بجا استفاده شده…فقط غلط املایی رو اصلاح بفرمایید
    “لا به لای برنج گزاشته و آن را دم می کنیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!