سبک زندگیسلامت

راهکارهایی برای کاهش اشتها

راهکارهایی برای کاهش اشتها

با زندگی ماشینی که امروزه بشر در پیش گرفته اغلب‌ کارها با سرعت به وسیله انواع ماشین هایی که اختراع کرده انجام می شود. تحرک کاهش پیدا کرده و اضافه وزن تبدیل به یکی از معضلات شده است.
از این رو همواره راهکارهایی برای کاهش وزن مورد توجه قرار می گیرد.

کاهش اشتها یکی از روش های آسان برای کم کردن وزن می باشد.

مصرف پروتئین

با افزایش پروتئین در رژیم غذایی خود زودتر احساس سیری می کنید و اشتهای شما کاهش پیدا می کند.

مصرف غذاهای غنی از فیبر

مواد غذایی مانند نخود، لوبیا، عدس، نخودفرنگی در مقایسه با سایر غذاها با همین میزان کالری، حس سیری بیشتری ایجاد می کند.
غذاهای غنی از فیبر مواد دیگری مانند انواع ویتامین ها و مواد معدنی را نیز به همراه دارند از این رو گزینه ی مناسبی برای گنجاندن در رژیم غذایی می باشند.

آب

نوشیدن آب قبل از وعده های غذایی باعث کاهش اشتها می شود.

شکلات تلخ

مصرف شکلات تلخ تمایل شما برای خوردن چیزهای شیرین را کاهش می دهد.
و وجود اسید استئاریک در شکلات تلخ حس سیری را افزایش می دهد.
بو کردن شکلات تلخ نیز همان اثر سیری را دارد.

مصرف غذاهای تند

استفاده از فلفل سیاه در غذا باعث کاهش اشتها می شود.

زنجبیل

زنجبیل فواید بسیاری از جمله کاهش حالت تهوع، درد عضلات، و کاهش قند خون دارد.
تحقیقات اخیر کاهش اشتها را به فواید آن اضافه کرده است.

انتخاب بشقاب کوچک

ظرفی که در آن غذا می خورید تأثیر مستقیمی روی اشتهای شما دارد. به نوعی انتخاب بشقاب کوچکتر ناخودآگاه باعث می شود اشتها کمتر شده، غذای کمتری بخورید و کالری کمتری دریافت کنید.

علاوه بر تمامی موارد بالا، مصرف بسیاری از میوه ها و مواد غذایی باعث کاهش اشتها می شوند.

تخم مرغ
سبزیجات
سالمون
سینه مرغ
سیب زمینی آب پز
گریپ فروت
سیب
موز
بادام
قهوه

گاهی نادیده گرفتن اشتهای کاذب، که بر اثر عوامل مختلفی به سراغ شما می آید شما را دچار اضافه وزن می کند.
شما می توانید با به کارگیری روش هایی برای کاهش اشتها و البته انتخاب مواد غذایی مناسب، و داشتن ورزش سبک، به وزنی ایده آل برسید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!