تغذیهسبک زندگی

چگونه بادمجان ها را با روغن کم سرخ کنیم؟

برخی از ما برای سرخ کردن بادمجان، نگران استفاده ی بیش از حد از روغن و به خطر افتادن سلامت بدنمان هستیم. عوارضی که به دنبال استفاده ی زیاد از روغن به وجود می آید همچون چاقی، ما را به سمت یادگیری روش هایی می اندازد که بتوانیم غذایی سالم تر و درعین حال خوش مزه اما با روغن کم تهیه کنیم.

اگر شما هم تمایل دارید بادمجان های کم روغنی تهیه کنید، می توانید از ترفندهای جالب زیر استفاده کنید؛ امیدواریم نتیجه ی دلخواهتان حاصل شود.

سعی کنید برای سرخ کردن از روغن های مخصوص سرخ کردن استفاده کنید زیرا روغن های جامد و دیگر، به مقدار بیش تری جذب مواد می شوند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که بادمجان های تازه تر نسبت به بادمجان های کهنه تر، روغن کم تری جذب می کنند. پس در هنگام خرید بادمجان بکوشید تا تازه ترین آن ها را انتخاب نمایید.

دقت کنید که اگر قصد استفاده از “هر کدام” از روش های زیر را دارید، قبل از آن، بادمجان های پوست شده را حداقل نیم ساعت در آب نمک قرار دهید، سپس آن را آبکش کرده و بشویید. این زمان هرچه قدر بیش تر بهتر. مثلا می توانید از یک شب قبل آن ها را در آب نمک قرار دهید. این کار باعث کاهش جذب روغن در بادمجان خواهد شد.

روش اول

می توانید از سفیده ی تخم مرغ استفاده کنید. سفیده ی تخم مرغ را جدا کرده و با فرچه، یک لایه نازک روی بادمجان ها بکشید. این می تواند روش بسیار خوبی در جذب کم روغن به بادمجان ها باشد. سفیده ی یک تخم مرغ برای تعداد زیادی از بادمجان ها کافی است.

روش دوم

از ماست استفاده کنید. کمی ماست در یک ظرف ریخته و بادمجان ها را در آن بغلتانید، سپس با دست ماست اضافه را از روی آن ها پاک کنید و سرخ کنید. خواهید دید که نسبت به قبل روغن کم تری جذب خواهند کرد.

روش سوم

ابتدا بادمجان ها را بدون روغن، کمی تفت دهید؛ بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی کمی روغن اضافه کنید. این روش در کاهش مصرف روغن موثر خواهد بود.

روش چهارم

اجازه دهید روغن خوب گرم شود سپس بادمجان ها را با شعله زیاد در روغن سرخ کنید. بالا بودن شعله باعث می شود تا بادمجان ها سریع تر سرخ شوند و کم تر روغن استفاده کنند. اجازه ندهید تا روغن خیلی داغ شده و از روی آن بخار بلند شود؛ چرا که در این صورت برای سلامت بدن شما خطرناک خواهد بود.

روش پنجم

ابتدا بادمجان ها را در میزان روغن به دلخواه سرخ کنید، پس از سرخ شدن آن ها را یک دقیقه به یک قابلمه آب جوش که حدودا یک تا دولیوان آب درحال جوشیدن دارد، اضافه کنید، روغن اضافه خود را پس خواهند داد.

روش ششم

مقداری آب و کمی روغن را مخلوط کرده و بادمجان ها را در آن بپزید، پس ازخشک شدن آب، بادمجان ها سرخ خواهند شد.

روش هفتم

یک گوجه را از وسط نصف کرده و قبل از سرخ کردن بادمجان ها، آن را روی بادمجان ها بکشید، سپس آن ها را سرخ کنید.

روش هشتم

بعد از خرد کردن بادمجان ها، روغن را با فرچه روی آن بکشید، دیگرنیازی نیست در تابه روغن بریزید، با همان روغن، سرخ خواهند شد.

امیدواریم، با استفاده از روش های بالا، موفق شوید میزان جذب روغن در بادمجان هایتان را کاهش داده و در جهتِ داشتن یک تغذیه ی سالم، گامی موثر و مفید بردارید. اگر تجربه ی جالب و موثری برای ما و بازدید کننده های عزیز دارید، با اشتیاق پذیرا خواهیم بود.

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. عالیی بود فقط همون مشکل فونت ریز تیترها هست…… البته در این مطلب چون در واقع روش اول، دوم و غیره تیتر محسوب نمیشند خیلی تو ذوق نمیزنه……سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!