آشپزخانهتغذیهسبک زندگی

نکاتی درمورد نگهداری مواد غذایی

نکاتی مهم برای نگهداری میوه ها و صیفیجات

اگرچه ترکیب برخی از غذاها با هم طعم هماهنگی را ایجاد می کنند،اما در واقع نمی توانند در کنار هم قرار بگیرند. برخی غذاها  از خود اتیلن منتشر می کنند، اتیلن  گازی است که برخی از مواد خوراکی را زودرس می کند. همچنین محصولاتی وجود دارند که به  این گاز حساس هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض گاز، سریعتر خراب می شوند. به همین دلیل است که برخی از غذاها باید به هر قیمتی از یکدیگر دور بمانند.ما در این مطلب چند نمونه از محصولاتی که به یکدیگر واکنش نشان می‌دهند را برایتان  مثال می‌زنیم.

سیب و هویج

سیب مقدار زیادی  اتیلن تولید می کند، به همین دلیل است که هنگام نگهداری آن با سایر مواد غذایی باید مراقب باشید. بهتر است سیب را کنار هویج نگذارید،در غیر این صورت، هویج تنها پس از ۲  هفته طعم تلخی پیدا می کند.

نوشته های مشابه

خیار و گوجه فرنگی

خیار به اتیلن بسیار حساس است. بهتر است آن را با گوجه فرنگی نگهداری نکنید، اگرچه آنها یک ترکیب  عالی در سالاد هستند. اگر خیار و گوجه‌ را کنار یکدیگر قرار دهید خیارها زودتر از زمانی که باید زرد می شوند پس بهتر است آنها را جدا از هم نگهداری کنید.

پیاز و سیب زمینی

پیازها به سرعت رطوبت را جذب می کنند در صورتی که  باید خشک بمانند و سیب زمینی رطوبت زیادی از خود خارج می کند، بنابراین نمی توانند به خوبی در کنار یک دیگر همزیستی کنند. هنگامی که سیب زمینی و پیاز کنار  هم قرار بگیرند با گذشت زمان، سیب زمینی ها ریشه می دهند  و پیازها شاخه های سبز رنگ تولید می کنند.

موز و آووکادو

اگر آووکادوی شما بیش از حد رسیده است، آن را از موز دور نگه دارید. اما اگر می خواهید  زودتر برسد، می توانید باخیال‌راحت یک آووکادوی نارس را در یک  کیسه کاغذی قرار دهید و آن را در کنار موز نگهداری کنید و به همین سادگی یک آووکادوی رسیده خواهید داشت.

هلو و موز

هلوهای رسیده باید از موز دوری کنند زیرا تمام اتیلن ساطع شده از موز باعث می شود هلو  سریعتر از حد معمول بگندد. هر چه موز رسیده تر باشد، گاز بیشتری آزاد می‌کند و هلوها زودتر خراب می‌شوند.

بادمجان و خربزه

خربزه باعث می شود بادمجان ها زودتر فاسد شوند. پس مطمئن شوید که آنها را همراه با خربزه نگهداری نمی‌کنید. با این حال، اگر می خواهید بادمجان ها را در یخچال نگهداری کنید، بهتر است آنها را  از هر میوه ای دور نگه دارید.

انگور و انبه

انبه هیچ میوه یا سبزیجات دیگری را در نزدیکی  خودش تحمل نمی کند. انبه بیش از حد گاز اتیلن تولید می کند و فرآیند  رسیدن و پوسیدگی در میوه ها و سبزیجات دیگر  سریعتر اتفاق می افتد علاوه بر این، سبزیجاتی با بوی قوی را  کنار  انگور قرار ندهید زیرا انگور به راحتی بوها را جذب خود می کند.

شلیل و کلم

شلیل ها مقدار زیادی اتیلن تولید می کنند ، بنابراین اگر آنها را با هم نگهداری کنید، کلم به سرعت خراب می شود. بهتر است کلم را در یک کیسه پلاستیکی نگهدارید در این صورت تا ۲  هفته در یخچال سالم می‌ماند.

منبع: bright side

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!