علم و دانشمحیط زیست

چه ماهی هایی مناسب نگهداری در آکواریوم هستند؟

معرفی چند نمونه از گونه های ماهی های زینتی

 

اگر قصد دارید  زیبایی بیشتری به آکواریوم تان ببخشید و نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید  با ما همراه باشید تا چند نمونه از زیباترین ماهی های آب شیرین را به شما معرفی کنیم.

 

 

ماهی بتا

ماهی بتا یکی از زیباترین ماهی های آب شیرین موجود در تجارت آکواریوم است که تنوع رنگی بالایی دارد .ماهی بتا استوایی می باشد.بتاها که تا حدود ۲ اینچ رشد می کنند، در انواع طرح و رنگ موجود هستند از جمله ،مرمری، پروانه ای، کوی و دالماسی. نرها به دلیل داشتن ماهیت تهاجمی به تنهایی نگهداری می شوند. ماده ها را می توان در کنار هم نگهداری کرد، اما این کار  برای آکواریوم های پیشرفته و بزرگ مناسب می‌باشد.

نام های رایج: Betta Fish، Siamese Fighting Fish

نام علمی: Betta splendens

خانواده: Osphronemidae

طول عمر: ۲-۵ سال

حجم مخزن: ۵ گالن (۱۸٫۹ لیتر)

دما: ۷۶-۸۲ درجه فارنهایت (۲۴٫۴-۲۷٫۷ درجه)

سازگاری: بهتر است تنها نگه داشته شود

سطح مراقبت: مبتدی

 

کوتوله گورامی

کوتوله گورامی ماهی آرامی است که بدنی بیضی شکل به همراه  باله های مقعدی و پشتی بزرگ دارد،این ماهی در انواع رنگ ها و ترکیب های موجود کاملاً زیبا و خیره کننده است.گورامی های کوتوله می توانند آبی نئون، آبی متالیک، آبی پودری، قرمز شعله ای، عسلی رنگ، با خال و راه راه  باشند. آنها واقعا ماهی ‌های زیبایی هستند که می توانید به آکواریوم خود اضافه کنید.چیزی که آنها را از دیگر ماهی  متمایز می کند، جفت باله‌ی لگنی اصلاح شده آنهاست. کوتوله های گورامی از این باله ها برای بررسی محیط اطراف و پیدا کردن مسیر خود کمک می‌گیرند  اگر می خواهید گروهی از گورامی های کوتوله را در  آکواریم خود  نگه دارید، حداقل به ۴۰ لیتر آب نیاز دارید. از قرار دادن این ماهی در کنار ماهی های تهاجمی خودداری کنید. گورامی های کوتوله تمایل دارند به سطوح بالای مخزن خم شوند، بنابراین بهتر است با ماهی هایی  که میان آب  و پایین آب هستند  نگهداری شوند.اگرچه ماهیتی مسالمت آمیز دارند، اما نرها می توانند نسبت به یکدیگر تهاجمی شوند. بنابراین اگر گروهی از آنها را نگه می دارید، باید به ازای هر ۴ تا ۵ ماده یک نر داشته باشید.

نام های رایج: گورامی کوتوله، گورامی شعله ای، گورامی آبی پودری، گورامی قرمز، گورامی غروب آفتاب، گورامی عسلی

نام علمی: Trichogaster lalius

خانواده: Osphronemidae

طول عمر: ۳-۴ سال

حجم مخزن: ۱۰ گالن (۳۸ لیتر)

دما: ۷۷-۸۲ درجه فارنهایت (۲۵-۲۷٫۸ درجه سانتی گراد)

سازگاری: با ماهی های  آرام 

ماهی های بهشتی

 ماهی های بهشتی تهاجمی هستند و دارای بدنه‌ی راه راه آبی و قرمز روشن، باله های پشتی بزرگ و دم چنگال دار می باشند.ماهی های پارادایس انتخابی چشم نوازی‌ از ماهی های آب شیرین می باشند.آنها ماهی های مبارزی هستند که رفتارهای تهاجمی نسبت به یکدیگر نشان می دهند و همچنین به ماهی های کوچکتر حمله می کنند و آنها را می کشند. ویژگی منحصر به فرد ماهی های پارادایس این است که در طول مبارزه،  تغییر رنگ می دهند  و خطوط جانبی آبی تیره را در کنار بدن خود نشان می دهند، همچنین باله هایشان  را دراز کرده و اپرکولوم آن را باز می کنند.ایمن‌ترین راه برای نگهداری از ماهی‌های بهشتی، آکواریومی با تعداد گونه های زیادی گیاه است. شما باید به ازای هر ۴-۵ ماده یک نر نگه دارید. اینگونه امکان نگهداری آنها به عنوان  یک جامعه صلح آمیز وجود دارد، با این حال، باید مطمئن شوید که آنها گونه های غالب در مخزن هستند.هنگامی که در کنار ماهی های تهاجمی دیگر قرار می بگیرند، برای به دست گرفتن کنترل رقابت می کنند و همین  به دعواهای منظم  بین آنها منجر می شود.

نام های رایج: بهشت ​​ماهی، یا بهشت ​​گورامی

نام علمی: Macropodus opercularis

خانواده: Osphronemidae

طول عمر: ۶-۸ سال

اندازه: ۲٫۴ اینچ (۶ سانتی متر)

حجم مخزن: ۲۰ گالن (۷۵ لیتر)

دما: ۷۰-۸۲ درجه فارنهایت (۲۱٫۲-۲۷٫۸

سازگاری: نباید با سایر گورامی ها یا بتاها نگهداری شود. نگهداری آنها به همراه گوپی های فانتزی نیز ممکن است مشکل ساز باشد. ماهی های نر بهشتی ممکن است این نوع ماهی ها را به عنوان یک ماهی بهشتی دیگر ببینند. در غیر این صورت، آنها را می توان با ماهی های دیگر به صورت صلح آمیز نگهداری کرد.

سطح مراقبت: مبتدی

 

 

رازبورای دلقک

رازبورا یک ماهی کوچک آب شیرین است و زیبایی اش بسیار خیره کننده می‌باشد این ماهی بدنی یاقوتی رنگ به شکل لوزی دارد.رازبورا یک ماهی اجتماعی است که می تواند به آکواریوم شما زیبایی ببخشد.اگر می‌خواهید چند رازبورا به آکواریوم خود اضافه کنید، مطمئن شوید که جای کافی برای شنا دارند که همین نمایش زیبایی است که گیرایی آکواریوم را چندین برابر میکند. 

نام های رایج: هارلکین راسبوراس، راسبورا قرمز

نام علمی: Trigonostigma heteromorpha

خانواده: Cyprinidae

طول عمر: ۵ سال

اندازه: ۲ اینچ (۵ سانتی متر)

حجم مخزن: ۲۰ گالن (۷۵ لیتر)

دما: ۷۲-۷۷ درجه فارنهایت (۲۲٫۲-۲۵ درجه سانتی گراد

سازگاری: با دیگر ماهی های جامعه صلح آمیز نگهداری کنید

سطح مراقبت: مبتدی

 

 

گوپی های فانتزی

گوپی های فانتزی یکی  از رنگارنگ ترین ماهی های آب شیرین هستند و پرورش آنها بسیار آسان است یکی از محبوب ترین و متنوع ترین گونه ها در تجارت آکواریوم به شمار می رود.
این ماهی در شکل ها رنگ ها و الگوهای بسیار زیادی وجود دارد که نام بردن همه‌ی آنها غیر ممکن است.
گروه بزرگی از گوپی ها در آکواریوم صحنه‌ی  واقعا چشم نوازی را ایجاد می کنند. این ماهی ها بسیار فعال هستند و در نزدیکی سطح بالای آکواریوم جمع می شوند.

نام های رایج: گوپی فانتزی، گوپی، میلیون ماهی، ماهی رنگین کمان

نام علمی : Poecilia Reticulata

خانواده: Poeciliidae

طول عمر: ۲ سال

اندازه: ۲ اینچ (۵ سانتی متر)

حجم مخزن: ۵ گالن (۱۹ لیتر)

دما: ۷۴-۸۲ درجه فارنهایت (۲۳٫۳-۲۷٫۸ درجه سانتی گراد)

سازگاری: با ماهی های جامعه صلح آمیز نگهداری کنید

سطح مراقبت: مبتدی

منبعModestfish

 https://modestfish.com/colorful-freshwater-fish/

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنون طلب خوب و متفاوتی بود فقط لطفا لینک مطالب جدید رو فراموش نکنید

    تصویر مربوط به رازبورای دلقک برای من نمیاد این رو هم برسی مجدد بفرمایید
    سپاس

    1. ممنون از نظرتون
      عکس برای من درست بود حذف کردم دوباره گذاشتم
      منبع رو هم زیر همین پست میزارم ببینین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!