تغذیهسبک زندگی

آیا میتوانیم در حین غذا خوردن آب بنوشیم ؟

آیا نوشیدن آب در حین غذا خورد اشکال دارد؟

در برنامه های تلویزیونی  اغلب می گویند که خوردن غذا و نوشیدن آب همزمان باهم ممنوع است. برخی از کارشناسان توضیح می دهند که آب اسید معده ما را رقیق می کند. برخی نیز فکر می کنند که انجام این کار ما را چاق می کندو بعضی از آنها معتقدند که آب غذای هضم نشده را از معده خارج می کند! آیا نوشیدن  آب تا این حد می تواند برای ما مضر باشد؟با ما همراه باشید تا جواب این سوال را به شما بدهیم.

چه اتفاقی برای غذا و آب در معده می افتد؟

نوشته های مشابه

فرآیند هضم دقیقا زمانی شروع می شود که ما به وعده غذایی آینده خود فکر می کنیم و بزاق در دهان تولید می شود. هنگام جویدن، غذا را با بزاق حاوی آنزیم های لازم برای هضم مخلوط می کنیم سپس غذای نرم شده وارد معده ما می شود، در آنجا با اسید معده مخلوط خواهد شد. معده به طور متوسط ​​به ۴ ساعت برای هضم غذا نیاز دارد تا آن را به مایع یا  کیم تبدیل کند در این مرحله غذا به روده می رود جایی که تمام مواد مغذی را به بدن می دهد.آب برای مدت طولانی در معده نمی ماند. حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد تا معده ۱۰ اونس آب را جابجا کند. بنابراین، اگر هنگام غذا خوردن آب بنوشید، آب در معده شما تبدیل به دریاچه  نمی‌شود بلکه  خیلی سریع از غذای جویده شده عبور می کند،  آن را مرطوب می کند و به سرعت معده را ترک می کند.

مایعات اسیدیته را کاهش نمی دهند

بدن ما دارای  یک سیستم پیچیده است که به خوبی تنظیم شده؛ اگر معده “احساس” کند که نمی تواند چیزی را هضم کند، آنزیم های بیشتری تولید می کند و اسیدیته مایع  را افزایش می دهد . حتی اگر نیم گالن آب بنوشید، بر میزان اسیدیته تأثیر نمی گذارد. ضمناً آب با غذا نیز وارد معده می شود. به عنوان مثال، به طور متوسط، یک  پرتقال از ۸۶ درصد آب تشکیل شده است.به هر حال، مطالعات نشان داده اند که برخی از غذاها می توانند سطح اسیدیته معده ما را کاهش دهند، اما خیلی سریع به حالت عادی باز می گردند.هیچ مطالعه ای وجود ندارد که این تصور غلط را اثبات کند که مایعات غذای جامد را قبل از هضم کامل به داخل روده می فرستد. دانشمندان ادعا می‌کنند که مایعات سریع‌تر از غذای جامد از بدن خارج می‌شوند اما بر سرعت هضم تأثیر نمی‌گذارند.

بنابراین، آیا میتوانیم هنگام غذا خوردن آب بنوشیم؟


اگر در حین غذا خوردن آب بنوشید، هیچ ضرری نخواهد داشت، در واقع آب به نرم شدن غذای جامد کمک می کند امابهتر است  قبل از قورت دادن غذا،  آب ننوشید. چرا که در آن صورت غذا به حد کافی با بزاق دهان مخلوط نمی شود و آنزیم های لازم برای هضم در آن کاهش می یابد، نوشیدن هنگام غذا خوردن مزایای خاصی دارد. تحقیقات نشان می دهد که وقتی فردی مکث های کوتاهی برای نوشیدن مقداری آب می کند، روند غذا خوردن را کند می کند. در نتیجه  کمتر غذا می خورد که این خیلی خوب است .اگر عادت به نوشیدن چای با غذا به جای آب دارید، این هم ایرادی ندارد. تحقیقات نشان می دهد که هیچ تفاوتی در میزان اسیدیته  بودن معده بعد از نوشیدن چای یا آب وجود ندارد.

منبع: bright side

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. که انجام این کار ما را چاق می کند.و بعضی از آنها معتقدند که آب غذای هضم نشده را از معده خارج می کند! ……قبل “و” نباید نقطه بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!