روانشناسیسبک زندگیسلامت

راه های افزایش اعتماد به نفس

چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم؟

دلایل زیادی وجود دارد که برخی افراد اعتماد به نفس کمی دارند و تجربیات گذشته یکی از دلایل آن‌ است. نحوه بزرگ شدن و رفتار با شخص در دوران کودکی می تواند بر کل نگرش آینده او تأثیر بگذارد. در این مطلب برای بالا بردن اعتماد به نفس شما نکاتی گردآوردی کرده ایم که کمکتان می کند.

 

نوشته های مشابه

 

 سعی کنید باورهای محدود کننده خود را نادیده بگیرید

گاهی اوقات افراد تمایل دارند روی چیزهایی تمرکز کنند که فکر می‌کنند برایشان غیرقابل انجام است و اجازه می‌دهند این افکار آنها را ناامید کند. آنها بیش از آنچه که فکر می کنند توانایی های خود را نادیده گرفته و اجازه می دهند افکار منفی زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. وقتی در چنین لحظاتی قرار می‌گیرید، به خود بگوید که موفق می‌شوید و می توانید شانستان را امتحان کنید. از تلاش کردن دست برندارید،وقتی به هدفتان‌ رسیدید و موفق شدید، به خودتان ثابت خواهید کرد که تا زمانی که برای رسیدن به هدفتان تلاش می‌کنید هیچ چیز نمی‌تواند جلوی موفقیت شما را بگیرد.

 

 

با ترس هایتان روبرو شوید و کنترل زندگی خود را به دست آورید

زمانی که به ترس اجازه می دهیم بر ما مسلط شود، کنترل زندگی مان از دست می‌رود و همچنین اعتماد به نفس خود را از دست می دهیم. بنابراین، به جای تسلیم شدن دربرابر بزرگ‌ترین ترس‌هایمان، می‌توانیم تصمیم بگیریم که مستقیم در چشمانشان نگاه کنیم. این تنها راهی است که می توانیم آنها راشکست دهیم و یک بار برای همیشه مشکلات را پشت سر بگذاریم. این یک پیروزی شخصی است که به ما نشان می دهد چگونه می توانیم زندگی خود را بدون توجه به هر چیزی کنترل کنیم.

 

 

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ ، محققان دریافتند افرادی که خود را با افراد در رسانه های اجتماعی مقایسه می کنند حسادت زیادی دارند. و همانطور که نسبت به دیگران حسادت می کردند، نسبت به خود نیز احساس بدی داشتند. برای غلبه بر آن، باید همیشه موفقیت های خود در زندگی و چیزهایی را که تاکنون به دست آورده اید به خود یادآوری کنید.

 

 

قاطعیت داشته باشید

استرس و کمبود عزت نفس چیزی است که اغلب باعث می شود افراد در فعالیت های روزانه خود قاطعیت نداشته باشند. اما این یک مهارت ارتباطی بسیار مهم است که باعث می شود دیگران به شما احترام بگذارند و نشان می دهد که همیشه از حقوق خود دفاع می کنید. نحوه ایستادن شما و نحوه بیان کلمات شما نقش مهمی در شنیدن و احترام به نظر شما دارد. زمانی که حقوق اولیه خود را می خواهید، لازم نیست خجالتی باشید.

 

 

مراقب ذهن و بدن خود باشید

چهار چیز وجود دارد که مغز و بدن شما برای انجام بالاترین توانایی های خود به آن نیاز دارند: رژیم غذایی خوب، ورزش، خواب و مدیتیشن، اینها فعالیت هایی هستند که به شما کمک می کنند اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و در جامعه قاطع تر به نظر برسید. ثابت شده است که تمام این چهار فعالیت باعث افزایش اعتماد به نفس می شوند و در عین حال نگرش مثبت تری به شما می دهند.

 

 

از گرفتن اعتبار برای دستاوردهای خود نترسید

برخی از مردم می ترسند که افتخار به دستاوردهای خود آنها را متکبر و خودخواه جلوه دهد. اما، این درست نیست، به رئیسان خود اطلاع دهید کاری که انجام داده اید منجر به چیز شگفت انگیزی می شود‌ و می تواند برای شما بسیار مفید باشد، نه تنها این، بلکه با دانستن اینکه کار خوب شما توسط کسانی که بیشترین اهمیت را دارند در نظر گرفته شود ، احساس خوبی به شما خواهد داد. البته، باید مطمئن شوید که از زبان و نگرش درست استفاده می کنید.

 

 

تماس چشمی برقرار کنید

اگر نگاه کردن در چشمان دیگران برای شما سخت است، می توانید با نسبت ۸۰/۲۰ شروع کنید و در ۸۰٪ مواقع روی چشم های آنها و در ۲۰٪ موارد روی چیز دیگری تمرکز کنید. ممکن است در ابتدا سخت باشد، اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که سطح اعتماد به نفس شما افزایش می یابد. همچنین متوجه خواهید شد که روابط شما قوی تر و طولانی تر می شود.

 

 

یک مهارت جدید بیاموزید

هیچ‌کس همه چیز را نمی‌داند یا در چیزی که از قبل می‌داند کامل نیست، به این معنی که رشد همیشه یک گزینه است. می توانید برای الهام گرفتن به پادکست ها و کتاب های راهنما مراجعه کنید و شروع به کار روی مهارت های خود کنید. همانطور که دانش شما در حال رشد است، خواهید دید که اعتماد به نفس شما نیز به بهترین شکل ممکن افزایش می یابد. پر کردن شکاف هایی که احساس می کنید نه تنها شما را در چشمان خود، بلکه در چشم دیگران نیز بالا می‌برد.

منبع: bright side

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. “در این مطلب برای بالا بردن اعتماد به نفس شما نکاتی گردآوردی کرده ایم که کمکتان کند.” کمکتان می کند درسته

    “به خودتان ثابت خواهید کرد که تا زمانی که برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید هیچ چیز نمی‌تواند جلوی موفقیت خود را بگیرد.” ….. افعال این جمله اشکال دارند……..تلاش میکنید درست هست به جای موفقیت خد باید بنویسید موفقیت شما

    “با ترس های خود روبرو شوید و کنترل زندگی خود را به دست آورید”………..دو تا خود پشت سر هم چرا؟ میتونی بنویسید با ترسهایتان روبرو شوید

    “می توانید برای الهام گرفتن به پادکست ها و کتاب های راهنمایی مراجعه کنید”………..کتابهای راهنما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!