تغذیهسبک زندگی

غذاهای مضری که نمی گذارند لاغر شوید

غذاهای چاق کننده و مضر

برخی از غذاها در ابتدا بی ضرر به نظر می رسند و شما فکرش را نمیکنید که ممکن است آنها تهدیدی جدی باشند، با این حال، اغلب می توانند بی سر و صدا باعث بیماری های قلبی، مشکلات کلسترول و موارد دیگر شوند. برخی از این غذاها دارای مقدار زیادی جیوه هستند و بهتر است کنار گذاشته یا کمتر خورده شوند.

پاستا

نوشته های مشابه

پاستا دارای کربوهیدرات بسیار بالایی است. کربوهیدرات‌ها می‌توانند خوب باشند، اما زمانی که در مقادیر زیاد مصرف شوند، می‌توانند مشکلات متعددی ایجاد کنند. به عنوان مثال،  مطالعه ای بر روی۱۱۷۳۶۶ نفر نشان داده است که مصرف زیاد کربوهیدرات می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. همچنین می تواند سطح قند خون را بالا ببرد، به همین دلیل است که به ما گفته می شود باید مقدار متعادلی کربوهیدرات استفاده کنیم، به خصوص اگر می خواهیم  وزن کم کنیم.

پروتئین حیوانی

البته پروتئین حیوانی بخشی از رژیم غذایی همه افراد است. تخم مرغ، شیر، گوشت و غیره برای هر انسانی حیاتی است. با این حال،استفاده بیش از حد چیزی همیشه عوارضی دارد و می تواند مشکلاتی ایجاد کند.پروتئین حیوانی حاوی مقادیر زیادی فسفر است که می تواند منجر به عوارض کلیوی و استخوانی شود. آنها می توانند بار زیادی بر کلیه های ما وارد کنند، زیرا گوشت ها بسیار سنگین تر از سبزیجات یا میوه ها هستند و بدن ما مدت زمان بیشتری برای هضم این غذا نیاز دارد به همین دلیل بهتر است در خوردن این نوع غذاها زیاده روی نکنیم.

نوشابه های رژیمی

اگرچه گمان می‌رود نوشابه‌های رژیمی به کاهش مصرف قند کمک می‌کنند، اما مشخص شده است که قند به تازگی با شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند آسپارتام، سیکلامات و ساخارین جایگزین شده است. گفته شد، نوشابه های رژیمی با بیماری های مختلفی مرتبط است: دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و بیماری قلبی. بنابراین، نیازی به گفتن نیست که در لیست  غذاهایی است که باید از رژیم غذایی خود حذف کنیم.

برنج

به نظر می رسد برنج یکی ازملایم ترین غذاهای موجود در دنیاست ، اما اجازه ندهید فریبتان دهد. برنج می تواند باعث مشکلات زیادی شود ازجمله: سطوح پایین کلسترول HDL “خوب”، سطوح بالای تری گلیسیرید و فشار خون بالا. خوردن مقادیر متعادل برنج می تواند بی ضرر باشد، با این حال، زمانی که در مقادیر زیاد مصرف شود می تواند یکی از آن غذاهایی باشد که باید از آن اجتناب کنید.

نودل

نودل فوری سرشار از  سدیم است. یک وعده نودل ۸۶۱ میلی‌گرم سدیم دارد و اگر کل بسته را بخورید، تقریباً ۱۷۲۲ میلی‌گرم سدیم مصرف کرده آید. مصرف زیاد سدیم می تواند مشکلات مختلفی را برای افرادی که به نمک حساسیت دارند ایجاد کند و فشار خون آنها را بالا ببرد. ثابت شده است که کاهش مصرف سدیم، شانس ابتلا به مشکلات قلبی عروقی را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد، بنابراین ممکن است بخواهید نودل را به لیست  غذاهایی اضافه کنید که هنگام تلاش برای کاهش وزن از آن اجتناب میکنید.

منبع: brightside

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. “بهتر از کنار گذاشته یا کمتر خورده شوند.” بهتر از معنی نداره باید بهتر است باشه

    “به عنوان مثال،  مطالعه ای بر روی ۱۱۷۳۶۶ نفر نشان داده است که مصرف زیاد کربوهیدرات می تواند”
    “اگر کل بسته را بخورید، تقریباً ۱۷۲۲ میلی‌گرم سدیم مصرف کرده آید.”………….در متن اصلی جای این دو عدد که نوشتید لینک شده و لینکش نا مرتبط هست، بررسی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!