سبک زندگیسلامت

نشستن روبالشی چه عواقبی دارد؟

چرا باید روبالشی ها را زود به زود بشوئیم؟

هیچ چیز مانند یک رختخواب تمیز نمی تواند به شما احساس راحتی بدهد،جدا از احساس رضایت‌بخش دلایل بسیار زیادی وجود دارد که بهتر است زود به زود رو بالشی تان را بشویید؛متخصصان پزشکی توصیه می کنند دو تا سه بار در هفته اینکار را انجام دهید.

 

 

کنه های گرد و غبار را جذب می کند

هر شب وقتی به رختخواب می روید، عرق، باقی مانده آرایش و ۵۰ میلیون سلول مرده پوست را به ملحفه های خود منتقل می کنید. عرق و سلول های مرده پوست محیط مناسبی را برای مایت های گرد و غبار ایجاد می کنند که از آنها تغذیه می کنند و تکثیر می شوند. اگر به اندازه کافی روبالشی خود را عوض نمی کنید، خود را در معرض این کنه‌ها قرار می دهید که ممکن است برای سلامتی شما بسیار مضر باشند.

 

 

 ممکن است دچار آکنه شوید

پاک کردن آرایش قبل از خواب یک‌ کار ضروری برای دستیابی به پوستی شفاف و زیبا است. اما حتی اگر کرم‌پودر و ریمل خود را پاک کرده اید، ممکن است هنوز مقداری از آنها روی صورت شما باقی مانده باشد که وقتی سر روی بالش می‌گذارید روی آن قرار می گیرد و تا زمانی که شسته شود در آنجا باقی می ماند و همراه با عرق شما، به باکتری‌ها و مخمرها اجازه رشد می‌دهد که می‌توانند پوست شما را تحریک کنند و آن را در برابر جوش‌ها آسیب‌پذیرتر کنند.

 

 

به موهای شما آسیب می رساند

ممکن است پول زیادی را برای شامپوهای گران قیمت و درمان موهایتان خرج کنید، اما به احتمال زیاد به نوع روبالشی که روی آن می خوابید توجهی ندارید. وقتی در خواب تکان می‌خورید و می‌چرخید، پارچه‌های خشن می‌توانند بین مو رو بالشی اصطکاک ایجاد کرده و باعث شکستگی موهای شماشوند واگر روبالشی تان را خیلی وقت پیش خریده اید‌ و کهنه است،خوابیدن‌ روی آن خطر تحریک پوست سر را افزایش می‌دهد ، که به نوبه خود می تواند بر سلامت و زیبایی موهای شما تأثیر بگذارد.

 

ممکن است خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد

اگر مدت زیادی است که روبالشی خود را تعویض نکرده اید، گازهای منتشر شده توسط میکروب ها و کنه های گرد و غبار روی آن ممکن است باعث آلرژی و مشکل در تنفس شود. هنگامی که نمی توانید به درستی نفس بکشید، ممکن است خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود صبح ها احساس خستگی کنید.

منبع: bright side

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “نشستن روبالشی چه عواملی دارد؟” این تیتر اشتباس….باید بنویسید نشستن روبالشی چه عواقبی دارد

    لطفا ذکر منبع رو فراموش نکنین

    1. بله من هم همون رو نوشته بودم اما کیبورد گوشیم عوضش کرده متاسفانه متوجه هم نشده بودم
      تصحیح شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!