سبک زندگی

عادت های غلطی که باید کنار بگذاریم

باور رایجی وجود دارد که می گوید انجام مداوم کاری ۲۱ روز طول می کشد تا به عادت تبدیل شود، اما کارشناسان می گویند هیچ تضمینی وجود ندارد که این زمان باعث شود یک رفتار تبدیل به عادت و همیشگی شود. عادت به انجام یک کار بسته به این که چقدر آسان و یا چقدر سخت است ممکن است بین ۱۸ تا ۲۵۶ روز طول بکشد اما گاهی اوقات عادت های مضری داریم که بهتر است هر چه سریع تر آنها را کنار بگذاریم و راه های دیگر را جایگزین آن کنیم.برای آگاهی از این عادت ها با با همراه باشید.

 

نوشته های مشابه

 

 

صدای تکان‌دهنده‌ی ساعت‌های زنگ دار شما را ناگهان بیدار می‌کند و این می‌تواند برای قلب شما مضر باشد. این صدا ممکن است باعث افزایش فشار خون و افزایش سطح استرس به دلیل هجوم آدرنالین شود. بلند شدن ناگهانی ممکن است منجر به اینرسی خواب یا احساس گیجی و کاهش عملکرد ذهنی و فیزیکی شود.

شاید‌بعد از خواندن این مطلب از خود بپرسید پس چگونه بدون صدای بلند آلارم ساعت و تلفن از خواب بیدار شویم؟

کارشناسان توصیه می‌کنند بدون آلارم، یک روال خواب مداوم را با تلاش برای چرت زدن و بیدار شدن در یک ساعت مشخص هر روز تکرار کنید، همچنین می توانید بیدار شدن تدریجی با نور طبیعی را تمرین کنید. باز کردن پرده ها و یا قرار دادن تخت خود در جایی که نور خورشید مستقیماً به آن برخورد می کند، ممکن است کمک کنده باشد. اگر لازم است قبل از طلوع خورشید از خواب بیدار شوید، می توانید ساعت های زنگ‌دار که صدای ملایم تری (مانند صدای پرندگان و صدای باد) دارند یا ساعت هایی مبتنی بر نور که درخشندگی خورشید را تقلید می کنند، خریداری و استفاده کنید.

 

 

 تمیز نگه داشتن خانه بیش از حد

نظافت مطلق در برخی از محیط‌ها مانند بیمارستان‌ها، ضروری است؛ اما در خانه محیط کاملاً استریل شده ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های خاصی شود. مطالعات از این “فرضیه بهداشت” حمایت کرد‌ه‌اند، که بیان می کند کودکانی که در مناطق روستایی بزرگ شده اند و در معرض باکتری‌ها، گردها و شوره حیوانات قرار گرفته اند، سیستم ایمنی قوی تری دارند. در همین حال، آنهایی که در محیط های بسیار تمیز بزرگ شده بودند، بیشتر در معرض ابتلا به تب یونجه، آسم و آلرژی بودند.

برخی از میکروب ها نیز برای بدن مفید هستند زیرا در فیزیولوژی، متابولیسم و ​​عملکرد مغز به ما کمک می کنند. اما این بدان معنا نیست که شما باید دست از نظافت بردارید و در کثیفی زندگی کنید. کاری که می توانید انجام دهید این است که نحوه استریل کردن یا مرتب کردن چیزها را عوض کنید. به عنوان مثال، کودکان می توانند به جای صابون ضد باکتری، دست های خود را با صابون معمولی نیز بشویند. یا اگر اسباب‌بازی روی زمین بیفتد که خیلی کثیف نیست،همین که یک شست و شوی ساده انجام شود کافیست و نیازی به ضدعفونی بیش از حد همه چیز نیست.

 

 

مصرف بیش از حد ویتامین ها و مکمل ها

اکثر افراد مولتی ویتامین را برای جذب ویتامین هایی میخورند که از طریق غذا دریافت نمی‌کنند؛اما طبق مطالعات انجام شده ، مصرف این مکمل ها هیچ مزیتی برای سلامتی ما ندارد. آنها خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سرطان را کاهش نمی دهند و به جلوگیری از کاهش حافظه یا کاهش توانایی های ذهنی کمک نمی کنند. با این حال، یکی از مکمل های موثر ثابت شده اسید فولیک است (که قبل یا در طول بارداری مصرف می شود) این مکمل به مبارزه با نقص لوله عصبی در نوزادان کمک می کند.
کارشناسان همچنین در مورد مصرف ویتامین های محلول در چربی و محلول در آب به  مقادیر زیاد هشدار دادند. مصرف بیش از حد ویتامین C محلول در آب می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود و مقادیر بیش از حد ویتامین A محلول در چربی می تواند بر کبد تأثیر بگذارد. اگر بدنتان ویتامینی را کم دارد که باید با دارو برطرف شود، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. و به جای وابستگی به مکمل‌ها، بهتر است ویتامین مورد نیاز خود را از یک رژیم غذایی متعادل دریافت کنید .

 

 

لایه برداری پوست آفتاب سوخته

تسریع روند لایه برداری با خاراندن یا برداشتن پوست آسیب دیده  می تواند وسوسه انگیز باشد، اما بهتر است در مقابل این کار مقاومت کنیم. لایه برداری بخشی از روند بهبود است و نشانه آن است که بدن شما در تلاش است تا از شر سلول های آسیب دیده خلاص شود. هنگامی‌ که این اتفاق می افتد، پوست بسیار آسیب پذیر است، بنابراین بهتر است اجازه دهید این لایه پوست به خودی خود از بین برود.

بهترین اقدام در این مرحله مرطوب کردن ناحیه آسیب دیده (برای تسکین پوست سوخته) و نوشیدن آب زیاد (برای جلوگیری از کم آبی بدن) است. همچنین می‌توانید هنگام بیرون رفتن از خانه، لباس‌های محافظ بپوشید تا از آسیب‌های اضافی اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کنید. برای جلوگیری از سوختگی های بعدی، عاقلانه است که هر ۲ ساعت یکبار در معرض نور شدید آفتاب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

 

پوشیدن مداوم کفش پاشنه بلند

کفش های پاشنه بلند ممکن است چند سانت به قد شما اضافه کنند، اما پوشیدن آنها برای مدت طولانی ممکن است به معنای واقعی برای بدن شما مضر باشد. یک مطالعه نشان داد زنانی که به طور روزانه کفش های پاشنه بلند می پوشند کیفیت زندگی ضعیف تری از نظر سلامت پا دارند. محدود کردن تعداد ساعاتی که با آن کفش‌ها ظاهر می‌شوید می‌تواند به شما کمک کند از این عواقب احتمالی جلوگیری کنید :

آسیب های مچ پا که ممکن است در اثر اشتباه و از دست دادن تعادل ایجاد شود.
استئوآرتریت در زانو، ناشی از فشار در مفاصل شما.
بدشکلی پا و انگشتان پا (با نام مستعار بونیون) در موارد شدید.
مشکلات کمر در نتیجه پاشنه پا که باعث جابجایی در موقعیت ستون فقرات می شود.
درد و تورم.

 

 

به سرعت غذا خوردن

در این دنیای پرشتاب، ما تمایل داریم همه کارها را با عجله انجام دهیم از جمله غذا خوردن. اما این یک عمل مضر است که می تواند منجر به افزایش وزن شود. بر اساس یک مطالعه ، ۶۰ درصد از کودکانی که به سرعت در وعده های غذایی خود غذا می خورند، پرخوری نیز می کنند. در همین حال، یک گروه تحقیقاتی دیگر دریافتند که افرادی که سریع غذا می‌خورند، دچار مشکلات زیادی از جمله چاقی دور کمر، فشار خون بالا و سطح بالای قند خون و چربی‌های بد نیز می‌شوند.

این افراد لقمه‌های بزرگ‌تری بر می‌دارند و کمتر می‌جوند که این امر می‌تواند منجر به مشکلاتی در هضم شود. از سوی دیگر، آهسته غذا خوردن می تواند به شما کمک کند که از وعده غذایی خود احساس لذت بیشتری ببرید و به شما امکان این را می دهد که غذایتان را با دقت بیشتری بجوید.طبق یک مطالعه قدیمی کنترل سرعت غذا خوردن می تواند وسیله ای برای تنظیم وزن و جلوگیری از چاقی باشد.

 

 

انتخاب غذای کم چرب یا محصولاتی که “سالم به نظر می رسند

همه محصولاتی که کم چرب هستند یا گلوتن کمی دارند همیشه برای سلامتی شما مفید نیستند. گاهی اوقات، این غذاهای فرآوری شده ممکن است حاوی قند بیشتری نسبت به همتایان غیر رژیمی خود باشند. چند نمونه از این محصولات کم چرب اما نه آنچنان سالم عبارت اند از غلات صبحانه‌ی شیرین، نوشیدنی‌های قهوه طعم‌دار، و ماست‌ها، خوردن این غذاهای غنی از قند می تواند باعث گرسنگی مفرط، افزایش وزن و برخی بیماری ها شود.

 

 

کندن موهای بینی

رشته های ریز داخل بینی بخشی از سیستم دفاعی بدن شما هستند آنها به جلوگیری از ورود گرد و غبار، مواد آلرژی زا، حشرات و سایر چیزها به ریه های شما کمک می کنند. به غیر از مسئله‌ی زیبایی ، از بین بردن موهای بینی هیچ فایده ای ندارد و کندن آنها می تواند باعث تحریک و عفونت شود.

بینی نیز بخشی از ناحیه مثلثی صورت ما است که از طریق رگ های خونی مختلف به جمجمه متصل می شود و یک منطقه بسیار حساس است، جایی که عفونت‌ها به راحتی گسترش می‌یابند و می‌توانند با سرعت به مشکلی جدی‌ تبدیل شود.

منبع  bright side

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. “دست های خود را با صابون معمولی نیرع بشویند.”…..احتمالا منظورتون نیز بوده

    اما پوشیدن آنها برای مدت طولانی ممکن است (به معنای واقعی برای بدن شما مضر باشد………این پرانتز نصفه بی دلیل اومده

    انتخاب غذای کم چرب یا محصولاتی که “سالم به نظر می رسند….همچنین در این میان تیتر (“) اضافه گذاشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!