سبک زندگیسلامت

چگونه موهایمان را تقویت کنیم؟

تقویت مو

بیش از ۵۰ درصد از زنان ممکن است در طول زندگی خود ریزش موی قابل توجهی را تجربه کنند؛ این امر به ویژه در مورد زنان با سن بیش از ۴۰ سال که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند یا اینکه پا به دوران یائسگی گذاشته اند صدق می کند. برای حل شدن این مشکل می توانید موهای خود را کوتاه کنید که ساده ترین راه است یا اینکه با صبر و تحمل به درمان موهایتان بپردازید.

ماساژ پوست سر با روغن

ماساژ پوست سر با روغن

روغن‌ها می‌توانند برای کمک به رشد مو بسیار مفید باشند، اما قبل استفاده از هر چیزی مطمئن شوید که برای شما مشکلی به وجود نمی‌آورد.یکی از روغن هایی که به تقویت موهای شما و به رشد آنها کمک میکند روغن کرچک است.

استفاده از شامپوی ملایم

اگر متوجه شوره در موهایتان شده اید ، فوراً برای خرید شامپوی مخصوص به داروخانه مراجعه نفرمایید. ابتدا یک شامپوی ملایم برای کاهش چربی سرتان امتحان کنید، اگر جواب نداد می توانید با پزشک مشورت کنید و از شامپو شوره سر استفاده کنید.فراموش نکنید که خشکی پوست سر و مشکلات مو می تواند در نتیجه‌ی آلرژی یا تغییرات هورمونی باشد. قبل از امتحان کردن چیزی، چند آزمایش انجام دهید تا مطمئن شوید که همه چیز در بدن شما نرمال است.

از ماسک دارچین استفاده کنید

دارچین تاثیر خوبی بر روی مو و پوست سر دارد زیرا دارای خواص ضد میکروبی است و گردش خون را افزایش می دهد. برای تهیه ماسک، باید مقدار مساوی دارچین و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید سپس آن را به پوست سر و ریشه‌ موهای خود بمالید،آن را به مدت ۴۵ دقیقه روی موهای خود قرار بدهید سپس بشویید.

کمتر از شامپو استفاده کنید

بهتر است موهایتان را هر ۲ تا ۳ روز یکبار شامپو بزنید،برای آبرسانی موها فقط موهایتان را با آب ولرم آبکشی کنید و به آن شامپو نزنید مقداری نرم کننده هم کفایت میکند. موهایی که به درستی آبرسانی می‌شوند قوی‌تر و ضخیم‌تر هستند همچنین کمتر دچار شکستگی می‌شوند.

دریافت حداقل ۱۱گرم روی در روز

روی می تواند منجر به قطع ریزش مو شود، اما به شرطی که هر روز به اندازه کافی از آن استفاده کنید. مصرف روزانه توصیه شده روی ۸ تا ۱۱ میلی گرم است. با این حال، برخی از متخصصان ریزش مو حد مجاز  را  ۲۵ میلی گرم  پیشنهاد می کنند،اما مصرف آن بیش دو تا سه هفته غیر مجاز است.

 

از ماسک قهوه برای موهایتان استفاده کنید

کافئین تاثیر مثبتی بر رشد مو دارد و از ریزش مو جلوگیری می کند ماساژ مستقیم قهوه روی پوست سر، گردش خون‌را افزایش‌میدهد.‌کافئین‌هورمونی‌به نام دی‌هیدروتستوسترون (DHT) که مسئول ریزش مو است را مسدود می کند. علاوه بر این، قهوه حاوی فلاونوئیدهایی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و برای بازسازی موها حیاتی هستند.

 

منبع:bright side

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. “سپس آن را به پوست سر و ریشه‌ موهای خود بمالید،آن را به مدت ۴۵ دقیقه روی موهای خود قرار بدهید سپس بشویید.”…..بهتر بود به جای “آن را” دوم فقط یک ” و ” میگذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!